خانه / کودک و نوجوان / کتاب کودک و نوجوان / کتاب علمی و آموزشی کودک / مامان بیا جیش دارم

مامان بیا جیش دارم



قیمت: ۷,۵۰۰ ۶,۳۷۵ تومان


مشخصات محصول

  • 9789644175350

توضیحات

معرفی کتاب مامان بیا جیش دارم:

کتاب مامان بیا جیش دارم از انتشارات قدیانی و شعرهای شکوه قاسم نیا می باشد. کتاب مامان بیا جیش دارم مناسب برای کودکان 1 تا 3 می باشد . متن کتاب مامان بیا جیش دارم به یادگیری کودکان توسط والدین کمک میکند تا چگونه از توالت استفاده کنند تا توانایی کسب استقلال و عدم وابستگی را تجربه کنند . 

 در صفحات و متن کتاب مامان بیا جیش دارم که پوشیده از تصاویری مورد پسند کودکان از انسان و حیوانات مختلف می باشد کودک را  ترغیب به استفاده از لگن برای دسشویی کردن میکند.

 نکته دیگری که در کتاب مامان بیا جیش دارم مورد توجه قرار میگیرد استفاده از نام و تصاویر حیوانات متفاوت در این کتاب است  چرا که کودکان شما با انواع حیوانات و اندازه آنها آشنا میشوند.

تبدیل شدن به یک فرد قابل اعتماد در کودکان نوپا هنگام دستشویی رفتن نقطه عطف بزرگی است ، درحالیکه والدین نگاه رو به جلویی دارند از این رو آموزش دستشویی رفتن به کودکان برای آنها روند خسته کننده و استرس زا دارد اما نباید جا بزنیم و با صبر و برنامه های صحیح بطور موثر کودکان را آموزش دهیم.

توضیحات راجع به کتاب مامان بیا جیش دارم :

کودک به طور معمول از دو سالگی حرف زدن را آغاز می کند و توانایی کسب استقلال و عدم وابستگی را تجربه می کند. او می تواند نیازها و خواسته های خود را بر زبان بیاورد و آمادگی خویش را برای انجام تدریجی کارها اعلام کند. یکی از مهم ترین نیازها دفع ادرار است. وقتی کودک می گوید: مامان بیا جیش دارم باید او را کمک کنیم تا کم کم خودش این کار ار انجام بدهد. موثرترین کمک به کودک در این مرحله از رشد این است که او را به نشستن بر لگن تشویق کنیم. این امر باید به صورت بازی و یا کاری جالب توجه جلوه داده شود تا کودک از آن روی نگرداند و به ان عادت کند.

کتاب مامان بیا جیش دارم یکی از بهترین راه ها برای از پوشک گرفتن بچه هاست . شاعر این کتاب به صورت خیلی کاربردی و بامزه کودک را با لگن و دستشویی کردن آشنا می کند .

کودک به طور معمول از دوسالگی حرف زدن را آغاز می کند و توانایی کسب استقلال و عدم وابستگی را تجربه می کند. او می تواند نیاز ها و خواسته های خود را به زبان بیاورد و آمادگی خویش را برای انجام تدریجی کارها اعلام کند.

وقتی کودک به مرحله ای میرسد که درخواست خود را به زبان می آورد مانند مامان بیا جیش دارم، باید به او کمک کنیم تا آهسته و پیوسته خودش این کار را انجام دهد . موثر ترین و مفید ترین کمک به کودک در این مرحله از رشد این است که او را به نشستن بر لگن تشویق کنیم. این امر باید به گونه ای بازی وار و یا کارهای جالب توجه جلوه داده شود تا کودک روی نگرداند و به آن عادت کند.

کودک در روند رشد و تعلیم و تربیت آموزشهای گوناگونی می‌بیند. رفتن به دستشویی و چگونه انجام دادن این عمل به جای پوشک بستن یکی از مهم‌ترین و واجبترین آموزشهایی است که کودک با آن روبه‌رو و درگیر می‌شود.شعر بچه گانه مامان بیا جیش دارم این روند را راحت تر میکند.

 اکثرا والدین روند آموزش دستشویی رفتن را سخت و طولانی می‌پندارند، درصورتی که اگرتعلیم این عمر در زمان مناسب و با رویه‌ای منطقی شروع  شود بسیار ساده تر خواهد بود.  درحالتی که آموزش به درستی که باید دنبال نشود می‌تواند اثرات منفی روانی مخربی بر کودک بگذارد.

 

 سن مناسب برای آموزش دادن کودکان برای دسشویی:

بیشتر کودکان بین 2 تا 3 سالگی آمادگی آموزش توالت رفتن را پیدا می کنند ، میانگین سن در پسران 31 ماهگی و دختران 29 ماهگی است. حدود 98 درصد کودکان درسن 3 سالگی موفق می شوند البته کودک زودتر یا دیرتر می تواند این مهارت را بدست آورد بنابراین زمان مناسب به فیزیک ، توانایی کنترل روده و مثانه آنها بستگی دارد.

زمان مناسب برای آموزش و مواجه نشدن با لجبازی کودکان برای دستشویی رفتن : 

_ زمانی که قادر به نشستن در وضعیت خاص به مدت 2 تا 5 می باشد 

_ توانایی راه رفتن دارد

_ از راه رفتن با پوشک خیس ناراضی است و اذیت میشود

_ زمانی که پوشک کودک به مدت 3 تا 4 ساعت خشک است

علت لجبازی در برخی کودکان :

 _ اگر فرزند شما عوامل ذکر شده در سطر بالا را نشان نداده 

_ آگر اکثرا مشکلات یبوست دارد

_ اگر شخصی که آموزش توالت میدهد عصبی باشد و فکر میکند نمیتواند وقت کافی برای این موضوع بگذارد

مهمترین مرحله این است که کودک را با مفهوم دفع آشنا کرد هنگامی که گوشه ای کز کرده و در حال دفع است با او راجع به دفع و حالتی که تجربه میکند صحبت کنیم تا آگاه شود. 

برای پیشرفت کودکان در آموزش دسشویی رفتن به نکات زیر دقت کنید :

با خواندن کتاب های مربوط به آموزش توالت رفتن کودک مانند کتاب مامان بیا جیش دارم کنجکاوی او را برانگیخته کنید. کتاب نقش زیادی در برانگیختن انگیزه آنها دارد . پس از خرید کتاب مامان بیا جیش دارم کودک خواهد فهمید توالت رفتن یک مزیت است که کودکان بزرگتر دارند درطول آموزش شاد باشید و استرس را از آنها دور کنید.

 

متن کتاب مامان بیا جیش دارم :

قورباغه ی سبز من 

نشسته روی لگن 

لگن که مال او نیست 

مال کیه ؟ مال من !

 

مامان بیا جیش دارم 

فوریه خیلی کارم 

لگن بیار زود برام 

تا خیس نشه شلوارم

 

زرافه خیلی نازه 

پاهاش چقدر درازه 

ناراحته چون که نیست 

لگن براش اندازه 

 

مشخصات کلی کتاب مامان بیا جیش دارم:

نویسنده : شکوه قاسم نیا

انتشارات : قدیانی

قطع : خشتی

نوع جلد : شومیز

تعداد صفحه : 11

موضوع : آموزشی

قیمت و خرید کتاب مامان بیا جیش دارم:

خرید کتاب مامان بیا جیش دارم نشر قدیانی با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر ایران در کمترین زمان در فروشگاه اینترنتی بوک دوک انجام میشود.

 

۱۵%
15 تخفیف ۱۶۰,۰۰۰ تومان
۱۵%
15 تخفیف ۵۵,۰۰۰ تومان
۱۵%
15 تخفیف ۱۲۹,۰۰۰ تومان
۱۵%
15 تخفیف ۵۵,۰۰۰ تومان
۱۵%
15 تخفیف ۸۰,۰۰۰ تومان
۱۵%
15 تخفیف ۸۳,۰۰۰ تومان