خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب روانشناسی و موفقیت / کی پنیر مرا جا‌به‌جا کرد؟

کی پنیر مرا جا‌به‌جا کرد؟



قیمت: ۸۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786005219050
  • اسپنسر جانسون
  • نشر ذهن‌آویز

پشت جلد این کتاب آمده است

مقدمه:

کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟ نوشتۀ اسپنسر جانسون، راه ایجاد تغییر در زندگی و همچنین ایجاد تنوع در زندگی را به شیوه‌ای زیبا آموزش می‌دهد. این کتاب به صورت دو زبانه (فارسی - انگلیسی) است.

چارچوب اصلی کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ (Who Moved My Cheese) بر این اساس است تا انسان‌هایی که در رویارویی با مشکلات و پیشامدهای ناگوار دست روی دست می‌گذارند و به دنبال شرایط جدید راهی نمی‌شوند، مورد انتقاد واقع شوند.

داستان از این قرار است که کتاب به شما توصیه می‌کند در صورتی که می‌بینید کسب‌ و کار شما، شرایط زندگی‌تان و یا هر چیزی طبق روال همیشگی نیست، مانند دو موش بی‌فکر، فوراً دست به اقدام جدید و تغییر شرایط بزنید.

توصیه کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟ به شما این است که اگر هر روز در جایی پنیر زیادی می‌یافتید و امروز از پنیر خبری نبود، فورا شرایط را تغییر دهید. موش‌ها کندو کاو نمی‌کنند، غصه نمی‌خورند و در انتظار الگوهای همیشگی نمی‌نشینند. بلکه اگر در گوشه‌ای، هر روز پنیری می‌یافتند و امروز در آن نقطه از پنیر خبری نبود، سریع به دنبال پنیری دیگر در گوشه‌ای دیگر می‌روند. این کاملا به روانشناسی موفقیت مربوط است و شما را به اوج خواهد رسانید.

در این داستان، چهار موجود خیالی به تصویر کشیده شده‌اند. دو آدم کوچولو با نام‌های هِم و هاو و دو موش با نام‌های اسنیف و اسکاری که هر یک ابعاد پیچیده و ساده ما را فارغ از سن، جنسیت، نژاد و ملیت نشان می‌دهند. گاهی ما ممکن است مانند اسنیف عمل کنیم، او خیلی سریع تغییر می‌کند، یا مانند اسکاری باشیم که خیلی زود وارد عمل می‌شود. شاید مثل هم باشیم که تغییرات را انکار می‌کند و زمانی که احساس کند تغییرات منجر به اتفاق بدی می‌شوند، در برابر آن مقاومت دارد یا مانند هاو که وقتی فکر می‌کند تغییرات منجر به نتیجه خوبی می‌شوند سریع خود را با آن سازگار می‌کند.

دکتر اسپنسر جانسون (Spencer Johnson) یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین نویسنده‌های جهان در حوزه‌ی روانشناسی می‌باشد. میلیون‌ها نفر از خوانندگان کتاب‌های او توانسته‌اند به سادگی با اعتماد به خود در شغل و زندگی به موفقیت و کامیابی دست پیدا کنند.

 

معرفی کتاب کی پنیر مرا جابه جا کرد؟

کتاب کی پنیر مرا جابه جا کرد اثر اسپنسر جانسون است. این اثر پرفروش داستان زندگی انسان ها را در قالب یک قصه بیان میکند. پنیری که شخصیت های کتاب در جستجوی آن هستند;اهداف زندگی است.سوال این است:چگونه میتوان پنیرهای بیشتری به دست آورد؟

کی پنیر مرا جا به جا کرد؟ داستان ساده ای است که حمایتی عمیق را درباره تغییر آشکار می کند.این داستان جالب و شگفت انگیز در مورد چهار شخصیت که در مارپیچی زندگی می کنند و به دنبال پنیری می گردند تا آنها را سیر کند و شادمان سازد. دو تای آنها موش هایی هستند به نام استیف و اسکری و دو تن دیگر آدم کوچولو هستند چثه آنها به کوچکی موش هاست و لی ظاهر و حرکاتشان به انسان ها شباهت زیادی دارد نام هایشان هم و هو است.

 

درباره کتاب کی پنیر مرا جابه جا کرد؟

کتاب 4 شخصیت دارد.دو موش به نام های اسنیف و اسکاری و دو آدم کوچولو با اسامی هم و ها. این 4شخصیت همگی در هزارتویی پر پیچ و خم زندگی میکنند;غذای اصلی آن ها پنیر است.اما هرکدام  از آنها روشی متفاوت در پیدا کردن پنیر دارند.

دکتر جانسون در کتاب کی پنیر مرا جابه جا کرد به زیبایی نشان میدهد که چگونه تغییراتی بزرگ در زندگی بی آنکه آدم انتظارش را داشته باشد از راه میرسند و تمام نقشه های قبلی زندگی مان را به باد میدهد.او با داستان موش ها و آدم ها به ما یاد میدهد که چگونه باید در برابر این تغییرات منعطف باشیم .

 

فهرست مطالب کتاب:

درباره ی نویسنده

ابعاد ساده و پیچیده ی وجود ما

داستانی پشت پرده داستان ما

قسمت اول:گردهمایی دوستانه

قسمت دوم:کی پنیر مرا جابجا کرد؟

قسمت سوم:بحث و گفت و گو در عصر همان روز

 

برشی از کتاب کی مرا جا به جا کرد؟:

هزارتو متشکل از راهروهایی پر پیچ و خم و تالارهایی بود که در برخی از آن‌ها پنیرهایی خوشمزه قرار داشت، اما در گوشه‌های تاریک، راه‌روهایی بن‌بست وجود داشت که راه به جایی نداشتند. در هزارتو به آسانی امکان گم شدن فراهم بود؛ با این حال، برای آن‌هایی که راه خود را پیدا می‌کردند، هزارتو رازهایی داشت که به آن‌ها امکان لذت بردن از زندگی بهتری می‌داد. اسنیف و اسکاری از روش ساده‌ی آزمون و خطا برای پیدا کردن پنیر استفاده می‌کردند. آن‌ها به سمت یک راهرو می‌دویدند و اگر آن را خالی می‌دیدند، برمی‌گشتند و به سمت راهرویی دیگر می‌دویدند. آن‌ها راهروهایی را که هیچ پنیری در آن نبود، به خاطر می‌سپردند و به سرعت به سمتی دیگر می‌رفتند.

 

کتاب کی پنیر مرا جابه جا کرد مناسب چه کسانی است؟

انسان هایی که به دنبال اصولی برای زندگی بهتر هستند و همچنین کسانی که خود را گرفتار موقعیتی سخت میبینند و یا از تغییر دادن وضعیت خود ناتوانند این کتاب گزینه ای مناسب برای آنهاست.

 

مشخصات کتاب:

مترجم: لعیا عندلیب

سال انتشار: 1395

ناشر: ذهن آویز

 

قیمت و خرید کتاب کی پنیر مرا جا به جا کرد؟:

خرید کتاب کی پنیر مرا جا به جا کرد؟ با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.