خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب سرگذشتنامه / مارشال اروین رومل- سالار نبرد صحرا

مارشال اروین رومل- سالار نبرد صحرا


کد محصول: ۱۳۶۹۲۱

قیمت: ۷۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789648741926
  • لویی سورل
  • نشر گویا

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب مارشال اروین رومل-سالار نبرد صحرا :

کتاب مارشال اروین رومل (سالار نبرد صحرا) نوشته لویی سورل است به ترجمه امیرهوشنگ کاووسی و چاپ انتشارات گویا. این کتاب پیرامون زندگی رومل نگارش شده است، مردی که در جبهه آلمان و در کنار رایش سوم نقشی تاریخی ایفا کرد، پیروزی های بزرگ و غیرقابل باوری برای آلمانی ها به دست آورد و در نهایت هنگامی که متوجه اهداف خونخواهانه هیتلر شد انگیزه خود را برای مبارزه از دست داد و ترسی که هیتلر از وجودش داشت مرگ را برایش به دنبال آورد. او معتقد بود که هیتلر باید در دادگاه محاکمه گردد و نباید به عنوان یک اسطوره معرفی شود، هرچند که این فرصت را پیدا نکرد تا پایان کار این مرد خودخواه را ببیند اما آن چه که شرافتش، رفتار خالی از عقده او با زیردستانش، عدم خروج از اصول انسانی در برخورد با اسیرانش و ترس هیتلر از او رقم زد مارشال اروین رومل را به یک اسطوره مبدل ساخت، یک اسطوره با پایانی تراژیک.

توضیحات راجع به کتاب مارشال اروین رومل-سالار نبرد صحرا :

کتاب حاضر، با معرفی مارشال اروین رومل، سعی دارد نقش تاریخی او را در کنار رایش سوم و ارتش آن نشان بدهد. در این کتاب مؤلف سعی دارد به جزئیات فرماندهی او به لشگر هفتم زرهی که لشگر اشباح نامیده می‌شود بپردازد. شروع کتاب از دوران جوانی مارشال رومل بوده، سپس می‌پردازد به جنگ که رومل را به عنوان یک فرمانده لایق معرفی کرد. بعد از آن دوران بعد از جنگ جهانی اول تا زمان به قدرت رسیدن هیتلر را تعریف کرده و رابطه بین رومل و هیتلر را توضیح می‌دهد. رومل در این زمان تجربیات زیادی را از سر گذرانده، از جمله یورش به غرب، رخنه به موز، رخنه به منطقه سم، مقاومت د رسن والری آنکو، جنگ در صحرا، فعالیت در لیبی و تا رسیدن به نقطه‌ای که رومل به عنوان شخصی ضد هیتلر دستگیر می‌شود و با یک صحنه‌سازی مرگ فجیع رومل رقم می‌خورد. این کتاب به زبان فارسی ترجمه گردیده و اولین بار در سال 1363 با نام مارشال اروین رومل سالار صحرا ترجمه و چاپ گردیده است.

لویی سورل نویسنده کتاب «مارشال اروین رومل» اهل فرانسه است. او از نیروهای مبارز فرانسوی بود که علیه اشغال آلمان‌ها جنگید. با این‌حال او ژنرال اروین رومل را ستایش می‌کند. همچنین لیدل هارت دیگر نویسنده و محقق که اهل انگلستان است و بسیاری از هموطنانش توسط نیروهای رومل کشته شدند، از ستایش‌کنندگان اوست. هر دو پژوهشگر بر این باورند که رومل سربازی شرافتمند بوده که از حدود مرزهای مقررات جنگ پا را فراتر نگذاشت و تنها به سرنوشت آلمان و مردمش می‌اندیشید.

برشی از کتاب مارشال اروین رومل-سالار نبرد صحرا:

اروین رومل یکی از چهره‌های معروف و محبوب جنگ جهانی دوم است. این فیلدمارشال آلمانی بین مردم آلمان و البته دشمنان این کشور یعنی متفقین دارای احترام بود. علت این احترام نیز رفتار منصفانه و اخلاق‌مدارانه با زیردستان و اسرای جنگی بود. رومل به‌دلیل فرماندهی خوب، ابتکارات و موفقیت‌های درخشان در نبرد آفریقا و فرانسه با لقب «روباه صحرا» شناخته می‌شود.

در ماه‌های پایانی جنگ جهانی دوم که عده‌ای از ژنرال‌های ارتش و درجه‌داران آلمانی در پی کودتا و براندازی حکومت هیتلر بودند، رومل نیز با آن‌ها موافقت کرد. البته او موافق کشتن هیتلر نبود و بیشتر در پی دستگیری و تحویل او بود. اما با شکست عملیات والکری یعنی توطئه ترور هیتلر با بمب سرهنگ کلاوس فون اشتافنبرگ (از نیروهای رومل در آفریقا)، برخی از متهمان زیر بازجویی، نام رومل را به زبان آوردند و همین‌باعث شد ژنرال محبوب تبدیل به ژنرال مغضوب شود. به همین‌دلیل رومل ناچار به خودکشی با خوردن کپسول سیانور شد؛ به‌شرطی که امنیت خانواده‌اش تضمین شود.

مشخصات کتاب مارشال اروین رومل-سالار نبرد صحرا:

نویسنده:لویی سورل 

انتشارات:گویا

قطع:رقعی 

نوع جلد:شومیز 

تعداد صفحه:296

موضوع:سرگذشتنامه

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب زندگینامه بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب مارشال اروین رومل:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب مارشال اروین با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.