خانه / انواع کتاب / کتاب هنری / سینما و تئاتر / در انتظار گودو و چند نمایشنامه دیگر

در انتظار گودو و چند نمایشنامه دیگر


کد محصول: ۱۴۱۳۹۰

قیمت: ۳۹۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789644311055
  • ساموئل بکت
  • نشر کارنامه

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب در انتظار گودو و چند نمایشنامه دیگر:

در انتظار گودو، یکی از مهم ترین نمایشنامه های قرن بیستم، اولین نمایشنامه ی حرفه ای ساموئل بکت به حساب می آید. این اثر برای اولین بار در سال 1953 در سالنی کوچک به نام «دو بابیلون» به نمایش درآمد و از همان زمان، به یکی از اصلی ترین سنگ بناهای تئاتر قرن بیستم تبدیل شد. داستان، حول محور دو مرد ظاهرا بی خانمان می گردد که منتظر چیز یا شخصی به نام گودو هستند. ولادیمیر و استراگون در کنار درختی در جاده ای بی آب و علف به انتظار نشسته اند و در نمایشی حضور دارند که حول محور ذهن و هوشیاری خودشان می چرخد. نتیجه ی این شرایط، بازی کلامی خنده داری درباره ی شعر و شاعری، رویاپردازی و معناباختگی است. این بازی کلامی، به عنوان تمامی تلاش های مذبوحانه ی بشر برای یافتن معنا در زندگی تفسیر شده است. زبان و نثر بکت در ارائه ی مینیمالیسم روشن گرانه ای پیشگام بود که تمامی تفکرات اگزیستانسیال اروپای پس از جنگ جهانی دوم را در بر داشت. در انتظار گودو، همچنان یکی از جادویی ترین و زیباترین داستان های تمثیلی عصر حاضر به شمار می آید.

بخشی از متن کتاب در انتظار گودو و چند نمایشنامه دیگر:

استراگون: «مطمئنی که قراره امروز بیاد؟» ولادیمیر: «گفت شنبه میاد... فکر کنم...» استراگون: «ولی کدوم شنبه؟ تازه، از کجا معلوم امروز شنبه است؟ ممکن نیست یکشنبه باشه؟ یا دوشنبه؟ یا جمعه؟» ولادیمیر: «ممکن نیست!» استراگون: «یا سه شنبه؟» 

مشخصات کتاب در انتظار گودو و چند نمایشنامه دیگر:

نشر کارنامه

نویسنده:ساموئل بکت

مترجم:نجف دریابندری

قطع رقعی

جلد شومیز

386 صفحه

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب سینما و تئاتر بر روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب در انتظار گودو و چند نمایشنامه دیگر:

خرید کتاب هنری از جمله کتاب در انتظار گودو با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.