خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / تاریخ فلسفه راتلج جلد ششم

تاریخ فلسفه راتلج جلد ششم


کد محصول: ۱۰۸۷۰۷

قیمت: ۲۹۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786002296887
  • رابرت سی سولومون
  • نشر چشمه

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب تاریخ فلسفه راتلج جلد 6:

تاریخ فلسفه، همان‌طور که از نامش برمی‌آید، بیانگر وحدت دو رشته بسیار متفاوت است که هر کدام قیدوبندهای جدی بر دیگری تحمیل می‌کند. تاریخ فلسفه به‌عنوان تمرینی در تاریخ اندیشه‌ها مستلزم آن است که فرد با «دیدگاهی متکی بر دوران» درک کاملی از این موضوع داشته باشد که متفکران مورد بررسی چگونه به پرسش‌های خویش پاسخ می‌دادند، چارچوب مفهومی‌شان برای بررسی موضوع‌ها، فرضیه‌ها و هدف‌های‌شان، نقاط کور و سهو و خطای‌شان چه بوده است.

تاریخ فلسفه راتلج بررسی زمانمند از تاریخ فلسفه، از آغاز آن تا زمان کنونی است. هدف آن بحث عمیق درباره تمامی پیشرفت‌های عمده فلسفی است و با این هدف بیشترین فضا به آن دسته از افراد اختصاص داده شده که عموما‌ً از فیلسوفان بزرگ شمرده می‌شوند. اما شخصیت‌های کم‌اهمیت‌تر نیز نادیده گرفته نشده‌اند و امید می‌رود که خواننده بتواند در این ده جلد تاریخ، دست‌کم به اطلاعات پایه‌ای درباره هر فیلسوف مهمِ گذشته و حال دست یابد.

بخشی از متن کتاب تاریخ فلسفه راتلج جلد 6:

کریستین ولف در برسلاو در ۱۶۷۹ زاده شد. با حمایت لایبنیتس در ۱۷۰۲ به عنوان مدرس ریاضیات در دانشگاه لایپزیگ منصوب و چهار سال بعد، استاد ریاضیات در دانشگاه هاله شد. ولف ریاضی‌دان خلاقی نبود، اما در ریاضیات الگویی برای اندیشه‌ورزی منسجم و دقیق یافت. از این لحاظ وی فقط سرمشق‌های دکارت و لایبنیتس را الگوی خود قرار داد.

دیری نگذشت که ولف به تدریس و نگارش فلسفه پرداخت. در آن زمان فلسفه به معنای علوم طبیعی و نیز موضوعی بود که امروزه فلسفه نامیده می‌شود. ولف به طور مفصل مطالبی در حوزه‌های متفاوت دانش دربارهٔ علوم آزمایشی و نیز منطق، متافیزیک، کیهان‌شناسی، روان‌شناسی، نظریهٔ سیاسی و الاهیات طبیعی در مجموعه‌ای از کتاب‌های بزرگ به زبان آلمانی که بیشترشان عنوان «اندیشه‌های عقلانی» داشتند، انتشار داد. مضامین و مهارت توضیحی ولف در این کتاب‌ها سبب اقبال گسترده به آن‌ها به عنوان متون آموزشی شد. موفقیت‌های وی در انتشار گستردهٔ کتاب‌های دست‌دوم و پیروزی‌هایش در رقابت سالانه برای جلب دانشجویانی که شهریه می‌پرداختند، رقابت شدیدی را بین ولف و استادان کمتر موفق زهدپرست و طرف‌دار توماس آکویناس برانگیخت. هنگامی که ولف در یک سخنرانی عمومی در مقام رئیس دانشگاه ابراز کرد که شباهت‌های بین اخلاقیات چینی و غربی نشان می‌دهد که اخلاقیات بر عقل و ماهیت کلی انسان متکی هستند و نه بر وحی آسمانی که فقط به تمدن غربی اعطا شده، آنان فرصت را مغتنم شمردند و ولف را به ارتداد متهم کردند. به شاه پروس، فریدریش ویلهلم اول، اعلام کردند که جبرباوری و قدرباوری ولف به این معناست که شاه نباید فراری‌های ارتش را مجازات کند زیرا آن‌ها با این‌که مصمم بوده‌اند در واقع نمی‌توانستند کار دیگری غیر از آن‌چه کردند انجام دهند.

مشخصات کتاب تاریخ فلسفه راتلج جلد 6:

نشر چشمه

نویسنده:سی سی تیلور

مترجم:حسن مرتضوی

قطع رقعی

جلد گالینگور

670 صفحه

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب آنلاین به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب تاریخ فلسفه راتلج جلد 6:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب تاریخ فلسفه راتلج جلد 6 با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.