خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب مدیریت و اقتصاد / چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟: یک روش حیرت‌انگیز برای برخورد با تغییر در کار و زندگی شما

چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟: یک روش حیرت‌انگیز برای برخورد با تغییر در کار و زندگی شما



قیمت: ۷۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789649317069
  • اسپنسر جانسون
  • نشر اختران

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟:

کتاب «چه کسی پنیر مرا جابجا کرد» نوشته‌ اسپنسر جانسون، کتابی بسیار مشهور در حوزه‌ موفقیت و بهبود فردی است.

درباره کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟:

چارچوب اصلی کتاب «چه کسی پنیر مرا جابجا کرد» بر این اساس است تا انسان‌هایی که در رویارویی با مشکلات و پیشامدهای ناگوار دست روی دست می‌گذارند و به دنبال شرایط جدید راهی نمی‌شوند، مورد انتقاد واقع شوند.

داستان از این قرار است که کتاب به شما توصیه می‌کند در صورتی که می‌بینید کسب‌ و کار شما، شرایط زندگی‌تان و یا هرچیزی طبق روال همیشگی نیست، مانند دو موش بی‌فکر، فوراً دست به اقدام جدید و تغییر شرایط بزنید.

در بخشی از این کتاب اینطور آورده شده که گاهی موشکافی و دقت‌های بیش از حد ما انسان‌ها کارها را خراب می‌کند. شاید بهتر باشد شبیه موش‌ها، بدون فکر و طبق الگوی بقا، سریع به دنبال پنیرهای جدید راهی شویم.

داستان ماجرای دو موش به نام‌های اسنیف و اسکِری و دو آدم کوچولو به نام‌های هِم و ها است که همگی در دالانی پر پیچ و خم زندگی می‌کنند و به دنبال پنیر برای پر کردن شکم خود و رسیدن به سعادت و خوشبختی هستند.

در این داستان پنیر استعاره‌ای است از آنچه انسان می‌خواهد و آرزویش را دارد. مثل آرزوی شاگرد اول شدن یا نمرات خوب گرفتن، عضو تیمی شدن، به دست آوردن شغلی خوب و مناسب، داشتن رابطه‌ای خوب و دوستانه و در نهایت داشتن احساسی خوب از خود.

پنیر کسب و کار هر شخصی بدست آوردنش متفاوت است، باید پنیر را بو کنید تا از زمان کهنه شدن آن آگاه شوید. یعنی در هر شغلی هستید آینده اش را ببینید و تحلیل کنید که در چند سال آینده جوابگو خواهد بود، اگر نه تغییر را پیشه کنید.

متنی از کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟:

داشتن پنیر آدم را خوشحال می کند.

هِم و هاو گاه گاهی دوستان خود را به آن جا می آوردند تا پنیرهای روی هم انباشته شده در ایستگاه پنیر C را ببینند و با غرور به آن اشاره کرده و می گفتند: « چه پنیرهای خوشمزه ای , نه؟» و گاهی اوقات در خوردن پنیر با دوستانشان شریک می شدند و بعضی اوقات این کار را نمی کردند.

هِم گفت: « ما استحقاق داشتن این پنیر ها را داریم.» در حقیقت ما برای یافتن این پنیرها مدتی طولانی و با سختی بسیار کار کردیم» بعد تکه ای پنیر خوشمزه ی تازه جدا کرد و خورد.

هِم بعد از خوردن پنیر مانند اغلب اوقات خوابش برد.

هر شب آدم کوچولوها در حالی که تا خرخره پنیر خورده بودند؛ تلوتلو خوران به طرف خانه به راه می افتادند و هر روز صبح با اعتماد به نفس کامل برای خوردن پنیر بیشتر بر می گشتند.

آن ها این کار را مدت ها ادامه دادند.

بعد از مدتی اعتماد به نفس هِم و هاو تبدیل به غرور و تکبر شد. دیری نپایید که آن ها آن قدر راحت طلب شدند که حتی به آن چه که در اطرافشان می گذشت توجه نمی کردند. اما اسنیف و اسکوری در تمام این مدت به کار روزمره ی خود ادامه می دادند. آن ها هر روز صبح زود به آن جا می رسیدند و اطراف ایستگاه پنیر C را بو کشیده و جستجو می کردند و تند و سریع مانند فرفره می دویدند و آن جا را بازرسی می کردند تا ببینند آیا نسبت به روز پیش تغییری بوجود آمده است یا نه.

سپس می نشستند و ذره ذره شروع به خوردن پنیر می کردند. یک روز صبح که آن ها به ایستگاه پنیر C رسیدند, متوجه شدند که خالی است و از پنیر خبری نیست.

مشخصات کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟:

نویسنده: اسپنسر جانسون

انتشارات:اختران

موضوع :روانشناسی کسب و کار

قطع:رقعی

نوع جلد:شومیز

تعداد صفحه:80

قیمت و خرید کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟:

خرید آنلاین کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک روزه در فروشگاه بوک دوک انجام می شود.