خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / ژرفای هستی

ژرفای هستی



قیمت: ۴۵۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786222461775
  • دکتر محسن فرشاد
  • نشر علم

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب ژرفای هستی :

ژرفای هستی" از دکتر "محسن فرشاد" اثری است برگرفته از برنامه های رادیویی نویسنده و کلاس های آزاد وی در دانشگاه های کشور که در آن با بهره گیری از تئوری کوانتوم، مباحث مختلف هستی شناسی و نکات شگفت انگیز علمی را تشریح می کند. بحث کوانتوم که هم اکنون از داغ ترین مباحث مطرح شده در دنیای علم به حساب می آید، یکی از موفق ترین مدل های ذهنی بشر، برای شناخت جهان فیزیکی می باشد و به جهت پاسخگویی به بسیاری از سوالات بنیادین هستی شناسی، پذیرای مسائل فلسفی و دیدگاه های معنوی نیز شده است. حال "محسن فرشاد" در "ژرفای هستی"، همان طور که از عنوانش پیداست، به تشریح مسائلی می پردازد که علاوه بر علاقمندان به فلسفه و فیزیک، ممکن است ذهن هر انسان دیگری را نیز به خود مشغول کند. هر چه باشد پی بردن به اسرار گیتی، هر ذهن کنجکاوی را تحریک می کند."محسن فرشاد" در "ژرفای هستی"، دو رویکرد عمده را دنبال می کند که از یک سو شامل "نگاهی فلسفی بر نظریه کوانتوم" و از سوی دیگر بررسی "بیوکوانتوم" یا "کوانتوم زنده" می باشد. در بخش اول "محسن فرشاد" پس از تشریح تئوری کوانتوم و تجزیه و تحلیل اصالت آگاهی و آگاهی کوانتومی به معرفی اعداد اسرار آمیز کیهانی می پردازد. اما در بخش دوم، پس از ارائه ی مقدمه ای بر سازمان بندی زیست کوانتومی بشر، اسرار مربوط به نور، صدا و موسیقی را آشکار می کند. در ادامه با سفری به اعماق ذهن، مسائلی همچون رابطه ی فضای رایانه ای با ذهن و بحث ابرذهن را مطرح می کند. آخرین قسمت از بخش دوم "ژرفای هستی"، به سایبرنتیکس و ساختارهای کیهانی پرداخته و قوانین حاکم بر سیستم های کوانتومی، ارگانیک و کیهانی را معرفی می نماید

 

توضیحات راجع به کتاب ژرفای هستی :

کتاب حاضر، حاصل برنامه‌های رادیویی نگارنده در رادیو شبکه‌ی جوان از سال 1377 به بعد است که تحت عنوان "هستی‌شناسی و شگفتی‌های جهان علم" در برنامه‌های "دو نیمه سیب" و "اکسیژن" پخش می‌شد. علاوه بر آن، مجموعه‌ی مباحثی که نگارنده در کلاس‌های آزاد با عنوان "بیوکوانتوم و بیوانرژی" مطرح نموده است. بر این اساس، مطالب کتاب در دو بخش "نگاهی فلسفی بر نظریه‌ی کوانتوم" و بیوکوانتوم یا کوانتوم زنده" تدوین گردیده است. بخش نخست شامل این مباحث است: 1- تئوری کوانتوم و موجبیت (دترمی‌نیسم)، 2- اصالت آگاهی، و آگاهی کوانتومی، 3- اعداد اسرارآمیز کیهانی، در بخش دوم نیز درباره‌ی این موضوعات بحث شده است: 1- نظام زیست کوانتومی انسان، 2- رمز و رازهای نور، 3- اعماق ذهن، 4- سایبر نتیکس و ساختار کیهانی. نگارنده معتقد است که انسان زمینی از طریق تئوری کوانتوم می‌تواند به اوج شعور و آگاهی دست یابد. آگاهی کل، ناب و مطلق که به صورت یک روح مطلق در همه‌ی ذرات قوام وجودی دارد به عالم مادی موجودیت بخشیده است. با عشق، و دل‌آگاهی و حس برتر می‌توان به آگاهی کل که برخی به آن آگاهی کیهانی هم می‌گویند پی برد و با آن ارتباط مستقیم گرفت.

 

برشی از کتاب ژرفای هستی :

یک روز به فیزیک دانی گفتم ، من در ساختار علم فیزیک رگه هایی از متافیزیک میبینم .او هم گفت من در جلوه های متافیزیک رگه هایی از فیزیک می بینم .این هیچ زیباترین جلوه متافیزیک است.باز پرسیدم در بالاترین سطح ماده چه می بینید؟ آهسته پاسخ داد ،« کلیت کوانتومی بی انتها با بی نهایت کیهان های موازی و جهان های تقارنی و بی کرانه » گفتم آیا «هیچ» در کلیت بی انتهای کوانتومی می گنجد> گفت هیچ همان کلیت بی انتهای کوانتومی است چون ذرات بنیادی در کل آنقدر پایین می روند که عقل انسان جز به هیچ نمی رسد و هر دو یکی هستند. با فیزیک دان دست دادم و گفتم اتحاد کل یا هیچ یعنی یگانگی کیهان با بالاترین سطح خود با کوچکترین ذرات در پایین ترین پلکان وجود خویش که سازنده قلمرو کوانتوم ها هستند . به عبارت دیگر ما کل را می بینیم اما هیچ را نمی بینیم در حالی که هیچ سرچشمه کل و کل منبع اصلی هیچ است.آگاهی تنها نیروی عظیم روحی انسان است که می تواند به قلمرو هیچ و کل سفر کند . درخت دانش خود در این مورد را پر بار کند.

 

مشخصات کلی کتاب ژرفای هستی :

نویسنده : دکتر محسن فرشاد 

انتشارات : نشر علم 

قطع : رقعی 

نوع جلد:شومیز 

تعداد صفحه :574  

موضوع :فلسفه  

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب ژرفای هستی:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب ژرفای هستی با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.