خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / جامعه شناسی وعلوم اجتماعی / زبان و جایگاه زن

زبان و جایگاه زن



قیمت: ۴۷,۵۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786003769779
  • -
  • موسسه انتشارات نشرنگاه

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب زبان و جایگاه زن:

در سال 1975، کتاب "زبان و جایگاه زن" اثر انتشارات رابین تولماخ لاکوف، به عنوان اولین تحقیقات فمینیستی در حوزه زبان و جنسیت معرفی شد. این کتاب باعث واکنش‌های فراوانی در میان محققان زبان، فمینیست‌ها و عموم مردم شد و به موضوع مورد بحث و توجه بسیاری تبدیل شد. در چهل سال گذشته، این زمینه به یک حوزه پرطرفدار و پربحث تبدیل شده و محققان زبان و جنسیت به بررسی و گسترش ایده‌های اولیه لاکوف می‌پردازند.

لاکوف ادعا کرد که زبان برای ایجاد نابرابری جنسیتی اساسی است و دو حوزه اصلی این نابرابری‌ها را شناسایی کرد: زبان مربوط به زنان و زبان مورد استفاده توسط زنان. او بیان کرد که "زبان زنان" نشانه ناتوانی است و این موضوع همچنان مورد بحث قرار می‌گیرد.

نسخه جدید این کتاب، با مقدمه و حاشیه نویسی لاکوف، متن اصلی را بازنویسی کرده و ایده‌ها و مفاهیم مطرح شده در کتاب را گسترش می‌دهد. همچنین، تفسیرهای محققان برجسته زبان، جنسیت و تمایلات جنسی را به همراه دارد و نقش کتاب در تحقیقات فمینیستی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این نسخه جدید نه تنها متن پیشگام زبان‌شناسی فمینیستی را در دسترس قرار می‌دهد، بلکه آن را در چارچوب نظریه فمینیستی و جنسیتی معاصر برای نسل جدیدی از خوانندگان قرار می‌دهد.

درباره نویسنده این کتاب، رابین تالمک لیکاف:

رابین تالمک لیکاف استاد زبانشناسی در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی است. کتاب او در سال 1975 با موضوع زبان و جنسیت مورد توجه قرار گرفت. او از سال 1972 در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی تدریس کرده است و همچنین همکار ثابت هفینگتون پست است.

مشخصات کتاب زبان و جایگاه زن:

نویسنده: رابین تالمک لیکاف

مترجم: یاسر پوراسماعیل ، مریم خدادادی

ناشر: نگاه

قطع: رقعی

نوع جلد: شومیز

تعداد صفحه: 228

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب جامعه شناسی و علوم اجتماعی بر روی لینک نارنجی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب زبان و جایگاه زن:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب زبان و جایگاه زن با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.