خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب داستان خارجی / سالار مگس ها

سالار مگس ها


کد محصول: ۱۲۳۶۸۱

قیمت: ۱۹۹,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786003840317
  • ویلیام گلدینگ
  • نشر آموت

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی سالار مگس ها :

کتاب سالار مگس‌ها با زبانی شیوا، عبارت «انسان اشرف مخلوقات است» را به خوبی زیر سوال می‌برد. زمانی که ویلیام گلدینگ این کتاب را می‌نوشت، نه‌تنها سعی داشت ناخود‌آگاه -یا همان مفهوم Id در روان‌شناسی- در ذهن انسان‌ها را به ترسناک‌ترین شکل ممکن به تصویر بکشد؛ بلکه قصد داشت بیگانه‌هراسی، جنگ و استکبار انگلستان را نیز زیر سوال ببرد. چرا که از گذشته تا کنون، هر‌آن‌که شبیه سفیدپوست‌ها نباشد «بیگانه»، «وحشی»، «ترسناک» ‌و «مخرب» تلقی می‌شود. درست به همین دلیل است که پدیده‌ی «نژادپرستی» شکل می‌گیرد و اصطلاحی با عنوان‌ «بیگانه‌‌‎هراسی» در دنیا به‌وجود آمده‌است. درست به‌همین دلیل، زمانی در انگلستان انسان‌های زیادی را با عنوان «جادوگری» و «ارتباط با شیطان» می‌سوزاندند و آرتور میلر نیز در نمایش‌نامه‌ی «ساحره‌ی سوزان» آن را به خوبی به تصویر می‌کشد. 

درباره سالار مگس ها :

ویلیام گلدینگ با سالار مگس‌ها قصد دارد به مخاطب یادآوری کند که انسان، با هر رنگ پوست و از هر کشوری می‌تواند خطرناک و مخرب باشد. فقط کافی است که بُعد کمال‌گرا -یا همان Superego- که اخلاقیات را به‌دست دارد، از وجود انسان حذف شود و به او آزادی عمل صددرصدی داده شود. 

ماجرای کتاب سالار مگس ها از زمانی آغاز می شود که پسربچه هایی که در جریان جنگ جهانی دوم عازم منطقه ای امن می شدند، هواپیمایشان سقوط کرده و از جزیره ای ناشناخته و غیرمسکونی سردر می آورند. آنها خود را تنها و بدون سرپرست در مکانی متروکه و بدون قانون می بینند. پسری نوجوان و موبور به نام "رالف" به همراه چند پسر هم سن و سال خود از جمله "جک" و "خوکه"، بقیه بچه ها را جمع کرده و برای زندگی در جزیره قوانینی را تعیین می کنند. در ابتدا عمل به قوانین برایشان آسان به نظر می رسد و آنها بی دغدغه و سبک بال در جزیره زندگی می کنند. ولی پس از مدتی عده‌ای از بچه ها از اطاعت از قوانین سر باز می زنند و به گروهی مخالف تبدیل می شوند؛ این آغازی برای درگیری و جنگ آنهاست ...

برشی از سالار مگس ها :

و یه چیز دیگه این‌که نمی‌تونیم یه دفعه همه حرف بزنیم. باید مث مدرسه قبول کنیم که هر کی می‌خواد حرف بزنه دست بلند کنه. اون وقت منم صدف حلزونی را بهش میدم که حرف بزند. و نباید جز من کسی حرفشو قطع کنه.» جک به پا خواسته بود. با هیجان فریاد زد: باید ما مقررات داشته باشیم! قانونای خیلی زیادی! اون وقت اگه کسی اونا را بشکنه…

-

رالف مشت محکمی به شکم او کوفت که فریادش بلند شد. هر دو روبروی هم قرار گرفته مثل دو دیوانه هن‌هن می‌کردند. صدای خوکه در رالف نفوذ کرد: «بذار من حرف بزنم.» خوکه صدف حلزونی را بلند کرده و هوکشی آن‌ها کمی تخفیف یافت، ولی مجدداً با قوت بیشتری بلند شد. «صدف حلزونی پیش منه!» فریاد کشید: «به شما می‌گم صدف حلزونی پیش منه!»

تشنّجاتِ غصه و رنج، تمامی هیکلش را می‌لرزاند و پیچ می‌داد. پسرهای کوچک دیگر که تحت تاثیر عواطف و احساسات او قرار گرفته بودند نیز، به لرزه افتادند و گریستند. و در میان آنان رالف نیز با تنی کثیف، نمد مو و بینی درآمده‌ای به خاطر پایان معصومیت و به خاطر سیاهی دل انسانی و به خاطر سقوط دوستی عاقل و صادق که نامش خوکه بود می‌گریست.

-

رالف در سکوت به او نگاه می‌کرد. لحظه‌ای تصویر افسون شگفت‌انگیزی که روزگاری این سواحل را پوشانده بود از ذهنش گذشت اما اکنون جزیره مثل چوبی خشک در آتش سوخته بود، سیمون مرده بود و جک ... . رالف برای نخستین بار در جزیره خود را به دست غم تکان‌دهنده شدیدی که گویی تاروپود وجودش را می‌فشرد سپرد و صدای گریه‌اش در دود سیاه و در مقابل ویرانه سوزان جزیره بلند شد. بقیه بچه‌ها هم تحت تاثیر احساسات او به گریه افتادند. هق‌هق گریه‌شان بلند بود و بدنشان می‌لرزید. در میان این بچه‌ها رالف با بدنی کثیف، موهایی ژولیده و دماغی پر، به‌خاطر فرجام معصومیت، سیاه‌دلی بشر و سقوط دوست واقعی و عاقل خود، خوکچه، زار زار می‌گریست.

مشخصات سالار مگس ها :

نویسنده:ویلیام گلدینگ

انتشارات:نشر آموت

موضوع:داستانهای انگلیسی

قطع:رقعی

نوع جلد:شومیز

تعدادصحه:320

قیمت و خرید سالار مگس ها :

خرید آنلاین سالار مگس ها با قیمت مناسب و ارسال رایگان در سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال رایگان در فروشگاه بوک دوک انجام می شود.