خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب روانشناسی و موفقیت / تحلیل رفتار متقابل (فرهنگ نشرنو)

تحلیل رفتار متقابل (فرهنگ نشرنو)



قیمت: ۳۰۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789647443517
  • اریک برن
  • نشر نو

پشت جلد این کتاب آمده است

مشخصات کتاب تحلیل رفتار متقابل:

نظریۀ «تحلیل رفتار متقابل» از سوی درمانگران و متخصصان گروه‌درمانی در بسیاری از مراکز روان‌درمانی و نیز در جلسات خصوصی برای درمان انواع اختلالات روانی، هیجانی و شخصیتی استفاده می‌شود. جذابیت فزاینده و توسعۀ فراوان این اصول و روش‌ها انگیزۀ نگارش این کتاب بوده است. دلیل عمدۀ امیدبخشی گسترده «تحلیل رفتار متقابل» در پر کردن فاصلۀ میان نیاز و وسیلۀ درمان روانی آن است که این روش در گروه‌ها بسیار ثمربخش بوده است. افراد گروه از جلسۀ اول شروع به تغییر کرده، خوب می‌شوند و رشد می‌کنند و اولین گام را برای رهایی از استبداد گذشته برمی‌دارند.

انتشارات نشر نو منتشر کرد: نظریه (تحلیل رفتار متقابل) توسط درمانگران و متخصصین گروه درمانی در بسیاری از انستیتوها و مراکز روان درمانی و همچنین در جلسات خصوصی، برای انواع مختلف اختلالات روانی و هیجانی و شخصیتی استفاده می شود. جذابیت فراینده و توسعه گسترده این اصول نشانگر نیاز به تدوین این کتاب بوده است، زیرا چنین می نماید که سخنرانیها و سمینارها و جزوه ها و مکاتبات به تنهایی نمی توانند جوابگوی مشکلات موجود در این پدیده باشند.

کتاب «تحلیل رفتار متقابل» نوشته‌ی «اریک برن» و ترجمه‌ی «اسماعیل فصیح» است. کتاب حاضر از بیست فصل تشکیل شده که «ساختار شخصیت»، «بیماری‌زایی»، «تشخیص»، «تحلیل بازی‌ها»، «گروه‌درمانی»، «آمیزش اجتماعی» و «تحلیل پیش‌نویس‌ها» عنوان برخی از فصل‌هاست. در توضیحات پشت جلد کتاب آمده است: «نظریه‌ی "تحلیل رفتار متقابل" از سوی درمانگران و متخصصین گروه‌درمانی در بسیاری از مراکز روان‌درمانی و نیز در جلسات خصوصی برای درمان انواع اختلالات روانی، هیجانی و شخصیتی استفاده می‌شود. جذابیت فزاینده و توسعه‌ی فراوان این اصول و روش‌ها انگیزه‌ی نگارش این کتاب بوده است. دلیل عمده‌ی امیدبخشی گسترده "تحلیل رفتار متقابل" در پرکردن فاصله‌ی میان نیاز و وسیله‌ی درمان روانی آن است که این روش در گروه‌ها بسیار ثمربخش بوده است. افراد از جلسه‌ی اول شروع به تغییر کرده و رشد می‌کنند و اولین گام را برای رهایی از استبداد گذشته برمی‌دارند.» این کتاب را «نشر نو» منتشر کرده است.

کتاب «تحلیل رفتار متقابل» اریک برن، اصول سیستمی واحدی از روانپزشکی فردی و اجتماعی را ارائه می‌دهد که طی پنج سال اخیر در «سمینار گروه درمانی» بیمارستان «مانت زیون» (Mount Zion Hospital) سانفرانسیسکو، کنفرانسهای روانپزشکی بالینی شبه‌جزیره مونتری، سمینارهای روانپزشکی اجتماعی در سانفرانسیسکو و این اواخر در «بیمارستان ایالتی آتاسکادرو» (Atascadero State Hospital) و «انستیتو روانپزشکی عصبی لانگلی پورتر» (Langley Porter Neuropsychiatric Institute) تدریس شده است. این اصول اکنون به‌وسیله درمانگران و متخصصین گروه درمانی در بسیاری از انستیتوها و مراکز روان‌درمانی و همچنین در جلسات خصوصی، برای انواع مختلف اختلالات روانی هیجانی و شخصیتی استفاده می‌شود.

اریک برن، روان‌شناس معروف معاصر در این سال‌های اخیراز بیمارستانهای امراض روانی در حدود سی کشور اروپایی و آسیایی و آفریقایی و جزایر متعددی در اقیانوس کبیر و اقیانوس اطلس دیدار کرده و این فرصت را داشته است که اصول «تحلیل ساختاری» را در محیط‌های گوناگون نژادی مورد آزمایش و بررسی قرار دهد.

روان‌درمانی فرد و تحلیل ساختاری، ملاحظات کلی، تشخیص، روانپزشکی اجتماعی و تحلیل رفتار متقابل، روان‌درمانی، مرزهای تحلیل تبادلی و یک مورد درمان‌شده با پی‌گیری مباحثی هستند که در این کتاب می‌خوانید.

دلیل عمدۀ امیدبخشی گسترده «تحلیل رفتار متقابل» در پر کردن فاصلۀ میان نیاز بیمار و وسیلۀ درمان روانی او است که این روش در گروه‌های روان‌درمانی بسیار ثمربخش بوده است. افراد گروه از جلسۀ اول شروع به تغییر کرده، خوب می‌شوند و رشد می‌کنند.

مشخصات کلی تحلیل رفتار متقابل:

نوع محصول: کتاب

نام کتاب: تحلیل رفتار متقابل

نویسنده: اریک برن

ترجمه: اسماعیل فصیح

انتشارات: نشر نو

تعداد کل صفحات: 446

قطع: رقعی

نوع جلد: شومیز

وزن: 459

قیمت و خرید کتاب تحلیل رفتار متقابل:

خرید کتاب تحلیل رفتار متقابل با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.