خانه / نوشت افزار و هنری / لوازم هنری / کاردک / مایمری کاردک شماره 16

مایمری کاردک شماره ۱۶


کد محصول: ۴۵۳۸۰

قیمت: ۹۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

توضیحات

مقدمه:

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای مورد استفاده در نقاشی رنگ روغن، کاردک نقاشی است. کاردک‌های مایمری در بسیاری از سبک‌ها و روش‌های نقاشی به کار می‌آیند اما عمده استفاده از کاردک‌ها در نقاشی رنگ روغن است.

کاردک نقاشی مایمری ابزاری است که با استفاده از آن رنگ را به بوم نقاشی منتقل می‌کنیم. این کار، یعنی انتقال رنگ به بوم با ابزارهای متفاوتی از جمله انواع کاردک و انواع قلم مو صورت می‌گیرد. اما آنچه مسلّم است تفاوتی است که بین عملکرد هریک از این وسایل وجود دارد. مانند قلم مو که اندازه‌ها و جنس‌های متفاوتی دارد، کاردک‌های نقاشی مایمری نیز از انواع مختلف و در جنس‌های متفاوت در بازار موجود هستند. نوع و جنس کاردک مورد استفاده با توجه به نیاز نقاش انتخاب می‌شود.

انواع کاردک:

کاردک ها در بازار به صورت فلزی و هم چوبی و یا پلاستیکی و با تیغه ها و اندازه های متعدد مشخصی موجود هستنند.

کاردک های مایمری با دسته فلزی معمولا انعطاف بیشتری دارند به نسبت کاردک های پلاستیکی و از آنجاییکه این ابزار برای برش کاربرد ندارد لبه های هیچ کدام تیز نیستند.
نوع کاردک را بر اساس کاربرد آن و اینکه هنرمند چه افکتی را در نظر دارد انتخاب می کنند.

کاردک پالت:

از کاردک پالت برای ترکیب رنگ‌ها روی پالت نقاشی استفاده می‌شود. استفاده از این نوع کاردک محدود است و عمده استفاده از کاردک مایمری شماره 16 در نقاشی رنگ روغن به کاردک رنگ گذاری مربوط می‌شود. به عبارت دیگر کاردک پالت هیچ نقشی در طراحی روی بوم ندارد. به عبارت دیگر کاردک پالت به دلیل فرمی که دارد در انتقال رنگ به بوم استفاده نمی‌شود.

کاردک رنگ گذاری:

به وسیله کاردک رنگ گذاری می‌توانیم رنگ را به بوم منتقل کنیم. در ادامه، کاری که با کاردک رنگ گذاری انجام می-دهیم مشابه کاری است که با قلم‌مو انجام می‌شود. به همین دلیل ساده می‌توانیم بدانیم که کاردک رنگ گذاری دارای تنوع بیشتری در جنس و شکل خواهد بود.

کاربرد مایمری کاردک شماره 16 چیست؟

با ابزاری مثل مایمری کاردک شماره 16 می توان بر نقاشی رنگ روغن سطوح بافت دار ایجاد کرد. در این روش که با روش قلم مو بسیار متفاوت است شما می توانید به راحتی نقاشی های با طراحی خاص خود ایجاد کنید.

به طور کلی برای ایجاد طرح‌هایی که امکان ایجاد‌ آن‌ها به وسیله قلم‌مو وجود ندارد، یا طرح‌هایی که ایجاد آن‌ها با کاردک ساده‌تر است از مایمری کاردک شماره 16 استفاده می‌‌کنیم. برای مثال در ایجاد خطوط افقی و عمودی موازی، خطوطی مانند تیرهای برق، ایجاد سطح افق و … کاردک بهترین وسیله است.

انتخاب اندازه درست کاردک:

قسمت های مسطح طرحتان مانند آب یا آسمان را می توانید با کاردک بزرگتر(مایمری کاردک شماره 16) رنگ آمیزی کنید.
در نظر داشته باشید که قسمتهایی نظیر انبوهی درختان ، انعکاس ها و خطوط ریز در جزییات و بافت ها را می توانید با لبه کاردک متوسط بوجود بیاورید.
در ادامه کار خود می توانید برای ایجاد بافت از نوک گرد این ابزار هم استفاده کنید.
برای لبه درختان و مابقی جزییات نیز می توانید از کوچکترین کاردک و یا گوشه های تیغه کاردک استفاده کنید.
برای نشان دادن ساختمانی در نقطه ای دور و یا پنجره هم توصیه می شود از کاردک با نوک یک چهارم اینچ مربع استفاده کنید.

برای برخی نقاشی ها که نیاز به خلق خطی تمیز و صاف مثل خط دریا و آسمان دارید، کاردک را با زاویه 45 درجه با بوم دردست بگیرید و خط را بکشید.

نحوه کار کردن با کاردک:

برای ایجاد حالت طبیعی تر می توانید مایمری کاردک شماره 16 را بر روی رنگ آسمان و سبزی درختان قرار داده و آنرا موازی به یک سمت بکشید تا چیزی شبیه به زیر سازی زمینه کار ولی با ادغام دو رنگ بوجود آید. این کار همچنین باعث می شود لبه های نرم تری را در کار خود بوجود آورید.

در مورد درختانی که به سمت عقب تصویر می روند دیگر روش کار مانند خامه ریختن بر کیک نیست. برای انجام آن می بایست به کاردک فرو رفته در رنگ زمینه حرکت های ریزی داد تا حس و حالت دورشدن شاخ و برگ های درختان را تداعی کند. سعی کنید برخی لبه ها را نرمتر و برخی دیگر را تیز تر نقاشی کنید.

قیمت و خرید اینترنتی مایمری کاردک شماره 16:

خرید مایمری کاردک شماره 16 با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.