خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب روانشناسی و موفقیت / هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

هنر ظریف رهایی از دغدغه ها



قیمت: ۱۷۲,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786008812616
  • مارک منسن
  • نشر میلکان

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها:

کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها اثر مارک منسون را می توان از جمله کتاب هایی دانست که راهکارهایی برای توسعه فردی ارائه می دهند. 

درباره کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها:

 منسون در کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها در همان ابتدا به مخاطبانش یادآوری می کند که به دنبال زندگی خالی از سختی و مشکلات نباشند و گمان نبرند که با خواندن این کتاب به خوشحالی و موفقیت ابدی دست خواهند یافت. چرا که از نظر او چنین حالتی وجود خارجی ندارد. به عقیده منسون جستجوی یک چیز (به عنوان مثال موفقیت و یا خوشحالی)، تنها این حقیقت را تقویت می کند که شما اکنون فاقد آن چیز هستید. نویسنده بر این مطلب تاکید دارد که زندگی بدون مشکل وجود ندارد و آنها بخش ثابتی از زندگی هستند. خوشحالی و شادی نیز تلاشی مداوم برای حل کردن این مشکلات است. منسون می گوید راه حل یک مشکل، صرفا درست کردن یک مشکل دیگر است. به عنوان مثال وقتی برای حل مشکل سلامتی در باشگاه ثبت نام می کنید، مشکل جدیدی برای صبح زود بیدار شدن و رفتن به باشگاه برای خود ایجاد کرده اید. مهم این است که شما بتوانید مشکلات خوبی را برای خود ایجاد کنید و یا حداقل آرزوی داشتن آنها را از ذهن خود بگذرانید. مشکلاتی مانند بزرگ کردن بچه و یا راه اندازی یک کسب و کار اگرچه پرفشار هستند و نیازمند تحمل مشکلات پی در پی هستند اما وقتی تمامشان می کنیم و بعدا به پشت سرمان نگاه می کنیم به نظرمان آن لحظه ها بهترین ثانیه های زندگی مان بوده اند.

از نظر نویسنده وقتی حس می کنیم خودمان مشکلاتمان را انتخاب می کنیم، احساس توانمندی می کنیم. وقتی حس می کنیم مشکلاتمان بر خلاف میلمان به ما تحمیل شده، احساس قربانی بودن و آزردگی می کنیم.

برشی از کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها:

با وجود فروش کتاب‌ها و کسب شهرت، بوکفسکی هنوز بازنده بود. او می‌دانست که موفقیتش حاصل عزمی راسخ نیست. کامیابی او از این حقیقت ریشه گرفته بود که می‌دانست بازنده است، بازندگی را پذیرفته بود و بعد صادقانه دباره‌اش نوشته بود. او هرگز سعی نکرد چیزی غیر از خودش باشد. نبوغ بوکفسکی در گشودن گره‌های دشوار یا تبدیل شدن به غول ادبی نبود. کاملاً عکس این بود. نبوغ او صداقتش بود، به‌ویژه هنگامی که از جنبه‌های ناخوشایند وجود خود می‌نوشت و شکست‌ها و ناکامی‌هایش را همرسان می‌کرد.

-

پافشاری بر چیزهای مثبت، پافشاری بر آنچه بهتر و برتر است، تنها دستاوردش این است که دائماً به ما یادآوری می‌کند چه چیزی کم داریم، یا باید چه می‌شدیم ولی نتوانستیم بشویم. به هر حال، هیچ شخص واقعا خوشحالی نیاز ندارد جلوی آینه بایستد و تکرار کند که خوشحال است. او به طور معمول خوشحال است. ضرب‌المثل تگزاسی می‌گوید: هرچه سگ کوچک‌تر باشد، صدای پارسش بلندتر است. یک مرد با اعتماد به نفس نیازی ندارد که ثابت کند با اعتماد به نفس است. یک زن ثروتمند نیازی ندارد که ثابت کند ثروتمند است. بالاخره یا آنطور هستی یا نیستی. اگر دائما آروزی چیزی را داشته باشی، ناخودآگاه این حقیقت را تقویت می‌کنی که آن را نداری.

تا حالا دقت کرده‌اید که گاهی اوقات هرچه کمتر به چیزی اهمیت بدهید، عملکرد بهتری در آن خواهید داشت؟ دقت کرده‌اید که آدم‌های بی‌خیال اغلب به هدفشان می‌رسند؟ دقت کرده‌اید که گاهی اوقات، هنگامی که بی‌خیال چیزی می‌شوید، همه‌چیز خودش جفت‌وجور می‌شود؟

-

امروز، زندگی‌های ما پر از اطلاعاتی از تجربه‌های انسانی است که گوش‌هایمان را می‌خراشد. چون در بازار رسانه، این رسانه‌داران هستند که چشم‌ها را به سمت خود می‌کشند، و چشم‌ها با خود دلار می‌آورند. این از همه مهم‌تر است. با این حال بیشتر زندگی در سطح متوسط و یکنواخت می‌گذرد. بیشتر زندگی غیراستثنایی و در واقع بسیار متوسط است. این سیل اطلاعات بی‌نهایت، ما را به این عقیده سوق داده است که استثناگرایی، هنجار جدید است.

مشخصات کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها:

نویسنده:مارک منسن

انتشارات:میلکان

موضوع:روانشناسی رشد

قطع:رقعی

نوع جلد:شومیز

تعداد صفحه:192

قیمت و خرید کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها:

خرید آنلاین کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک روزه در فروشگاه بوک دوک انجام می شود.