خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / درمان شوپنهاور

درمان شوپنهاور



قیمت: ۳۳۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786001196195
  • اروین د. یالوم
  • نشر قطره

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب درمان شوپنهاور:

اروین د. یالوم – استاد بازنشسته‌ی روانپزشکی دانشگاه استنفورد، روان‌درمانگر اگزیستانسیال و گروه‌درمانگر – در کتاب درمان شوپنهاور مانند دیگر رمان‌های خود، با زبانی سحرآمیز به معرفی اندیشه‌های پیچیده‌ی فلسفی می‌پردازد و در کنار آن فنون روان‌درمانی و گروه‌درمانی را نیز شرح می‌دهد.

درباره کتاب درمان شوپنهاور:

داستان درباره روان درمانگری به نام جولیوس است که یکی از بیماران قدیمی اش به نام فیلیپ را دعوت می کند به پیوستن به گروه درمانی که در آن مسئول است و در ادامه، وقایع داستان در این گروه درمانی شکل می گیرد.

فیلیپ در گذشته مبتلا به اعتیاد جنسی بوده است و بابت این موضوع سه سال تحت درمان جولیوس بوده و در طی این سه سال جولیوس موفق به درمان او نشده است. فیلیپ درمان را رها می کند. به سراغ مطالعه آثار فیلسوفان می رود و به تدریج می تواند بر این غریزه مقابله کند. پررنگ ترین این فیلسوفان آرتور شوپنهاور بوده است. به همین سبب در میان هر چند فصل کتاب، بخشی از زندگینامه این فیلسوف را می خوانیم.

ارزش کتاب در این است که به بررسی روابط انسانی می پردازد. از طرفی از تاثیر گذاری ارتباطات انسانی در درمان مسائل روحی انسان، دچار حیرت می شوی. از سویی زمانی که عقاید شوپنهاور را می خوانی ستایشگر انزوا و تنهایی می شوی.

 کتاب درمان شوپنهاور برای کسانی که ستایشگر تنهایی و دوری از مردم هستند، مفید است.

همچنین برای کسانی که همیشه در وسط اجتماعات بوده اند و تنهایی برایشان معنایی ندارد می تواند مفید باشد.

برشی از کتاب درمان شوپنهاور:

هر نفسی که فرو می‌بریم، مرگی را که مدام به ما دست‌اندازی می‌کند، پس می‌زند… . در نهایت این مرگ است که باید پیروز شود زیرا از هنگام تولد، بخشی از سرنوشت ما شده و فقط مدت کوتاهی پیش از بلعیدن طعمه‌اش، با آن بازی می‌کند. با این همه، ما تا آنجا که ممکن است، با علاقه‌ی فراوان و دلواپسی زیاد به زندگی ادامه می‌دهیم، همان‌جور که تا آنجا که ممکن است طولانی‌تر در یک حباب صابون می‌دمیم تا بزرگتر شود، گرچه با قطعیتی تمام می‌دانیم که خواهد ترکید.

-

فیلیپ گفت: «یکی از فرمول‌های شوپنهاور که خیلی به من کمک کرد، این ایده بود که شادی نسبی از سه منبع سرچشمه می‌گیره: آنچه هستی، آنچه داری و آنچه در چشم مردم جلوه می‌کنی. اون اصرار داره که ما باید فقط بر اولی تمرکز کنیم و بر دومی و سومی – بر داشته‌ها و بر وجهه‌مان – سرمایه‌گذاری نکنیم چون کنترلی بر اون دو تا نداریم، چون از ما گرفته می‌شن – درست مثل پیری گریزناپذیر که داره زیبایی تو رو ازت می‌گیره. در واقع، شوپنهاور گفته «داشتن» معکوس می‌شه: آنچه داریم، اغلب صاحبمان می‌شود.» 

-

مشاهده‌ی نخستین منظره‌های رنج و درد بشری، بر زندگی و آثار آرتور شوپنهاور هم تاثیری عمیق گذاشت. شباهت تجربه‌اش با بودا را فراموش نکرد و سال‌ها بعد درباره‌ی سفرش نوشت: «در هفده‌سالگی، بی‌آنکه از آموزه‌های مدرسه چیزی اندوخته باشم، مصیبت و اندوه زندگی مرا به خود جلب کرد، درست مانند بودای جوان هنگامی که بیماری، درد، پیزی و مرگ را دید.» 

 

مشخصات کتاب درمان شوپنهاور:

نویسنده:اروین د.یالوم

انتشارات:قطره

موضوع:فلسفه

قطع:رقعی

نوع جلد:شومیز

تعداد صفحه:548

قیمت و خرید کتاب درمان شوپنهاور:

خرید آنلاین کتاب درمان شوپنهاور با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک روزه در فروشگاه بوک دوک انجام می شود.