خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب داستان خارجی / عقاید یک دلقک

عقاید یک دلقک


کد محصول: ۱۲۴۹۷۸

قیمت: ۲۲۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789642091867
  • هاینریش بل
  • نشر ماهی

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب عقاید یک دلقک:

به نظر می رسد داستان کتاب  عقاید یک دلقک روایت زندگی یک دلقک است که به دور از عقاید مرسوم در جامعه زندگی هیجان انگیزی دارد و از لحظه به لحظه زندگی اش لذت می برد. اما این پیش بینی کاملا اشتباه است چرا که رمان عقاید یک دلقک روایتگر زندگی غمگین و سخت دلقکی است که بر خلاف شغلش در زندگی اش کمتر می خندد.

توضیح راجع به کتاب عقاید یک دلقک:

کتاب عقاید یک دلقک اثری ماندگار از هاینریش بل نویسنده شهیر آلمانی است که توانست هاینریش بل را به جایزه نوبل ادبی سال ۱۹۷۲ برساند . این اثر درباره دلقکی مشهور است که تقریبا از مهم ترین اتفاقات زندگی اش با مخاطب صحبت می کند ، از این که چطور با همسرش که تمام دنیایش شده بود آشنا می شود ، چگونگی آشنایی اش با نازی ها را به تفصیل بیان می کند، حتی ورودش به عرصه کمدینی و دلقک بودن را شرح می دهد.
ازاتفاقی که باعث شد از دلقکی پرطرفدار و شناخته شده به دلقکی خانه نشین و طرد شده می گوید.این که بی پولی و مشکلات مالی چطور باعث شده است مشکلات مذهبی اش با ماری ، همسرش ، غیر قابل حل به نظر بیاید و در نهایت ترک شدن توسط ماری و تبدیل شدن زندگی اش به هزارتویی بی سر انجام می گوید.

برشی از کتاب عقاید یک دلقک:

مخاطب در طول داستان کتاب عقاید یک دلقک با جملات جذابی مواجه می شود که دوست دارد آن را گوشه دفترش بنویسد و آن را بارها و بارها بخواند. این جملات شیره داستان را به مخاطب می خوراند.

- تنها یک درمان موقتی وجود دارد و آن الکل است. و یک درمان قطعی و همیشگی می تواند وجود داشته باشد و آن ماری است. ماری مرا ترک کرده است و دیگر برنمی گردد. حالا هم دلقکی که به می خوارگی بیفتد زودتر از یک شیروانی ساز مست سقوط می کند.

- یک هنرمند مثل زنی است که کاری جز عشق ورزیدن نمی داند و گول هر نره خر کوچه گرد را می خورد! زن ها و هنرمندان بیشتر از هر موجود دیگری به آسیب می بینند!

- وقتی می خواهم به تنهایی برای خودم چیزی در آشپزخانه بپزم. احساس از دست رفتگی می کنم. دستهایم از فرط تنهایی سست می شود و احتیاج به باز کردن در قوطی کنسرو و یا شکستن تخم مرغ در تابه مرا به مالیخولیای عمیقی می کشد. من نمی توانم عزب باشم.

- یک زن قادر است خیلی چیزها را با دستهایش بیان کند یا اینکه با آن ها تظاهر به انجام کاری کند. در حالی که وقتی به دست های یک مرد فکر میکنم. همچون کنده ی درخت بی حرکت و خشک به نظرم می رسند. دست های مردان فقط به درد دست دادن، کتک زدن و یا  تیراندازی و چکاندن ماشه ی تفنگ و امضاء کردن میخورند. اما به دستان زنان در مقایسه با دست های مردان باید به گونه ای دیگر نگاه کرد؛ چه موقعی که کره روی نان می مالند و چه موفعی که موها را از پیشانی کنار میزنند.

- او سعی داشت بگوید، زندگی در جریان است اما من می دانستم که دیگر این زندگی نیست که در جریان است بلکه این مرگ است که ادامه دارد.

- هدف اصلی کمدی این است که در قالب وجه انتزاعی، چیزی را به مردم عرضه کند که از دل زندگی حقیقی خود آن ها آمده است.

- یک هنرمند شبیه کسی است که تنها عشق ورزیدن بلد است و این عشقش را نثار هر کس و ناکسی می کند.

- تصمیم گرفته ام دیگر با هیچ کس درباره پول و هنر صحبت نکنم. هنگامی که این دو مقوله با هم برخورد می کنند یکی از آن ها دچار مشکل می شوند. همیشه هنر آن چیزی که شایسته آن است را دریافت نمی کند. یا بیشتر از آن نصیبش می شود.

مشخصات کلی کتاب عقاید یک دلقک:

نویسنده:هایینریش بل

انتشارات:نشر ماهی

قطع:رقعی

نوع جلد:شومیز

تعداد صفحه:304

موضوع:داستانهای آلمانی

قیمت و خرید کتاب عقاید یک دلقک:

خرید آنلاین کتاب عقاید یک دلقک با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک روزه در قروشگاه   بوک دوک انجام میشود