خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب داستان خارجی / دختری به نام نل

دختری به نام نل


کد محصول: ۱۲۱۸۳۵

قیمت: ۶۵۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786004362801
  • چارلز دیکنز
  • نشر علمی و فرهنگی

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب دختری به نام نل (عتیقه فروشی قدیمی):

کتاب دختری به نام نل (عتیقه فروشی قدیمی) اثر نویسنده‌ی معروف چارلز دیکنز داستان دختری سرگردان را روایت می‌کند که در بریتانیای عهد دیکنز به همراه پدربزرگش به دنبال مادرش می‌رود، اما همراهی این پدربزرگ که در داستان دیکنز از ناچاری و فشار مالی به قمار رو آورده است، نمی‌تواند کمکی به جست‌وجوی نل بکند.

"دختری به نام نل" داستانی از مسیر است، ژانری که دیکنز در آن سرآمد است. نل ترنت کوچک به همراه پدربزرگ بیمارش که با ازخودگذشتگی از او مراقبت می کند، در تاریکی آرام مغازه قدیمی اسباب بازی فروشی زندگی می کند. هنگامی که آنها قادر به پرداخت بدهی های خود به دانیل کوئلپ، وام دهنده گستاخ و شیطانی، نیستند، مغازه توقیف می شود و آنها مجبور به تخلیه می شوند، و به دنیای تاریکی پرتاب می شوند که به نظر نمی رسد در آن پناهگاه امنی وجود داشته باشد. به تصویر کشیدن نل بی گناه و غم انگیز توسط دیکنز در "دختری به نام نل"، این اثر را به یکی از پرفروش ترین ها تبدیل کرد که قلب مردم را به خود جلب می کند.

داستان دختری به نام نل (Wandering Girl Nell) تاکنون به زبان‌های آلمانی، اسپانیولی، ایتالیایی، پرتغالی، ترکی، دانمارکی، روسی، فرانسه، لهستانی، هلندی و یونانی نیز ترجمه و انیمیشنی با همین نام در سال ۱۹۷۹ توسط کمپانی ژلپنی داکس اینترنشنتال ساخته شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

چارلز دیکنز (Charles Dickens) نویسنده این کتاب برجسته‌ترین رمان نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند است. از آثار معروف او می‌توان به الیور تویست، مغازه عتیقه‌فروشی و دیوید کاپرفیلد را نام برد.

چارلز دیکنز دختری به نام نل(مغازه عتیقه فروشی) را به صورت داستان کوتاه هر هفته در هفته نامه‌ای چاپ می‌کرد. محبوبیت این کتاب به قدری بود که خوانندگان نیویورکی هنگام ورود کشتی حامل قسمت آخر این داستان، به اسکله حمله‌ور شدند.

درباره نوسنده کتاب دختری به نام نل:

چارلز دیکنز با نام کامل «چارلز جان هوفام دیکنز» یکی از برجسته‌ترین نویسندگان انگلیسی در قرن نوزدهم میلادی است. چارلز دومین پسر جان دیکنز، کارمند نیروی دریایی، 7 فوریه 1812 در «پورتسموث» متولد شد. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد این پسر کوچک روزی یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان انگلیسی شود و منتقدان او را تأثیرگذارترین نویسنده‌ی انگلیسی پس از شکسپیر و بزرگ‌ترین نویسنده‌ی عصر ویکتوریا در انگلستان بدانند.

پدر دیکنز مرد خوش‌گذرانی بود و گاهی هم قمار می‌کرد. همین مسائل باعث شد شغلش را از دست بدهد و مدتی به زندان بیافتد. این اتفاق زندگی خانواده‌ی آن‌ها را به هم‌ریخت و مادرش مجبور شد برای مدتی برای تأمین مخارج خانه او را به یک کارخانه واکس سازی بفرستد. در این زمان چارلز دیکنز دوازده‌ساله بود و بنابراین مجبور شد مدتی درس خواندن را کنار بگذارد. بعدها دیکنز در نوشتن رمان آرزوهای بزرگ از این دوران الهام گرفت. بسیاری از منتقدان شخصیت «پیپ» در این رمان را برگرفته از شخصیت خود دیکنز در سال‌های کار در کارخانه‌ی واکس سازی می‌دانند.

پس از آزادی پدر چارلز از زندان او دوباره به مدرسه بازگشت و تحصیلاتش را به پایان رساند. سپس در دفتر یک وکیل مشغول به کار شد. در همین دوران بود که به مطبوعات هم راه پیدا کرد و توانست در دفتر روزنامه‌ی شهر مشغول به کار شود. استعداد دیکنز در نوشتن و ذوق و قریحه‌ی باورنکردنی او باعث شد به‌سرعت در کارش پیشرفت کند و ظرف مدت کوتاهی و درحالی‌که تنها بیست سال داشت خبرنگار پارلمانی روزنامه‌ی «مورنینگ کرونیکل» شد. او در همین‌جا متوقف نشد و توانست تا سردبیری مجله‌ی «بنتلیز مسیلانی» پیش برود. او بعدها خودش نیز مجله‌ای به نام «هاوسهولد وردز» و هفته‌نامه‌ای به نام «سرتاسر سال» تأسیس کرد.

چارلز دیکنز نویسنده علیرغم نداشتن تحصیلات رسمی، به مدت 20 سال ویراستار یک هفته نامه بود و به طور خستگی ناپذیری 15 رمان، 5 رمان کوتاه، صدها داستان کوتاه و مقاله غیر داستانی نوشت و برای حمایت از حقوق کودکان، آموزش و سایر اصلاحات اجتماعی فعالیت‌های بسیاری انجام داد. موفقیت ادبی دیکنز با انتشار داستان دنباله‌دار The Pickwick Papers در سال 1836 آغاز شد. چند سال بعد او به یک شخصیت مشهور ادبی در سطح بین‌المللی تبدیل شد. شاهکارهای ادبی چارلز دیکنز به خاطر شوخ طبعی، هجو و مشاهده دقیق شخصیت‌های افراد مختلف جامعه مشهور است.

چارلز دیکنز در جوانی عاشق دختری به نام ماریا بود؛ اما اختلاف طبقاتی مانع ازدواج این دو نفر شد. بعدها او در داستان دیوید کاپرفیلد از این عشق الهم گرفت. سرانجام سال 1835 بود که او با «کاترین هوگارت» آشنا شد و مدتی بعد ازدواج کردند. هرچند این ازدواج پایان خوشی نداشت و سرانجام در سال 1858 به جدایی کشید اما این دو نفر صاحب 10 فرزند شدند.

چارلز دیکنز یک‌بار در حادثه‌ای در تصادف با قطار آسیب دید. پس‌ازاین اتفاق پزشکان به او توصیه کردند مدتی را استراحت کند، اما دیکنز بی‌وقفه مشغول کار بود و به توصیه‌های پزشکان توجهی نداشت. سرانجام این بی‌توجهی‌ها باعث شد او به‌صورت جزئی فلج شود. چارلز دیکنز سرانجام در نهم ژوئن 1870 در سن 58 سالگی براثر سکته‌ی قلبی ناگهانی درگذشت. او در کلیسای «وست مینستر» به خاک سپرده‌شده است.

دیکنز نویسنده‌ای است که آثارش سرچشمه گرفته از تجربیات شخصی و اجتماعی اوست. او شخصیتی بود که بسیار به فضای اجتماع خود حساس بود و نوشته‌هایش کاملاً گواه این است که وجدانی آگاه و بیدار داشت. او در رمان‌هایش تلاش می‌کرد راوی طبقات پایین جامعه باشد و مشکلات بی‌شمار آن‌ها را روایت کند.

مشخصات کلی کتاب دختری به نام نل:

نوسنده:چارلز دیکنز

مترجم:حمیدرضا آتش برآب

انتشارات:علمی فرهنگی

قطع:رقعی

جلد:سخت

تعداد صفحات:1025 صفحه

قیمت و خرید اینترنتی کتاب دختری به نام نل:

خرید آنلاین کتاب دختری به نام نل با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر ایران در کمترین زمان در فروشگاه اینترنتی بوک دوک انجام میشود.