خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب تاریخ و سیاست / شوروی ضد شوروی

شوروی ضد شوروی


کد محصول: ۱۴۲۴۲۷

قیمت: ۳۵۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786004055765
  • ولادیمیر نیکالایویچ واینوویچ
  • نشر ثالث

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب شوروی ضد شوروی :

کتاب شوروی ضد شوروی نوشته ی ولادیمیر واینویچ نویسنده ی روس تبار است . این کتاب با ارائه تصویری داستانی و غیر داستانی از زندگی شوروی ، مجموعه ای از پوچی های این سیستم را در زندگی روزمره و همچنین در مسائل سیاسی و فرهنگی در کشور روسیه به تصویر می کشد.

درباره کتاب شوروی ضد شوروی :

کتاب شوروی ضد شوروی مجموعه ای از مقالات و داستان های کوتاه است که با طنزی تلخ به مسائلی که در دوران برژنف و خروشف می گذرد می پردازد. این کتاب درباره ی حزب کارگران، سانسورگران، رهبران حزب و مهم تر از همه مردم عادی است. شوروی ضد شوروی به زندگی در روسیه ی درحال سقوط می پردازد که وقایعش همگی برگرفته از تجربیات خود نویسنده و زندگی او در آن دوران می باشد. این رمان نویس برجسته روسی ، که اکنون به ایالات متحده ی آمریکا مهاجرت کرده است کتابی نوشته است که مملو است از حکایت ها و تجارب به یاد مانده ، غالبا با شوخ طبعی تند و گاه گاهی تلخ که نیش پیام نویسنده را پنهان نمی کند. شوروی ضد شوروی برای هر آنکه به تاریخ روسیه و نیز تاریخ کمونیسم علاقه مند است کتابی جذاب است که با نحوه ی روایت جذابش خواننده را به قلب وقایعی می برد که خود نویسنده آنها را از سر گذرانده است.

کتاب تلاش می‌کند زندگی عادی مردم را ترسیم کند، زندگی در آپارتمان‌های مشترک، یا اتاقی در یک آپارتمان با دستشویی و حمام و آشپزخانه مشترک، زندگی در صف، صف طولانی برای نان یا خرید از فروشگاه‌های دولتی یا اصولاً صف برای هرچیز، نویسنده نگاهی طنز آمیز دارد به آنچه در صف‌ها می‌گذرد یا سیستم بسیار نازل آموزش و یا بهداشت که رایگان بودن آن را واینوویچ به سخره می‌گیرد. از فساد و ناکارآمدی بوروکراسی عظیم شوروی می‌گوید و مردمی که تقریبا همه رشوه می‌گیرند و به نوعی در این فساد سازمان‌یافته نقش دارند.

نویسنده بارها و بارها به زمان استالین بازگشته و از برخورد حکومت او با هنرمندان نامدار شوروی گفته، از بولگاکف کبیر تا بوریس پاسترناک، ماندلشتام و آخماتوا و البته واسیلی گروسمان و کتاب عظیم پیکار با سرنوشت و برخوردی که حکومت با این کتاب داشته. لس آنجلس تایمز درباره‌ی این کتاب می‌گوید: رمان‌نویس مشهور روسیه در کتاب تازه‌اش که مجموعه‌ای از مقالات و داستان‌های کوتاه است، زندگی و  زمانه‌اش در دوران کمونیسم را به زیر ذره‌بین برده تا ما را با همه‌ی تضادها و محدودیت‌های این دوران آشنا کند.

برشی از کتاب شوروی ضد شوروی :

در محوطه‌ی داچای ما، یک بشکه آهنی وجود داشت که نصفش پُر از آبی بود که از مدت‌ها پیش راکد و ساکن باقی مانده بود. سطح آب بشکه تقریباً هميشه ثابت بود و دلیلش هم تناوب منظم روزهای آفتابی و بارانی بود. طی تابستان، سروکله‌ی نوعی از سوسک‌های شناگر در آب راکد و آلوده‌ی بشکه پدیدار می‌شد. سوسک‌ها از سطح آب خیز برمی‌داشتند و به اعماق آب شیرجه می‌زدند. آن‌ها ظاهراً در پی صید طعمه‌هایی بودند که من قادر به دیدنشان نبودم. زندگی این سوسک‌ها به نظرم خیلی مرموز می‌آمد. از خودم می‌پرسیدم زمستان‌ها که بشکه یخ می‌بندد. این سوسک‌ها یا لاروهایشان چطوری زنده می‌مانند؟ آن‌ها در زمستان از چه چیزی تغذیه می‌کنند و راز زنده ماندنش چیست؟ واقعیت این بود که سوسک‌ها، به‌رغم سرمای وحشتناک زمستان؛ زنده مانده و یک جورهایی زاد و ولد کرده و با خوردن چیزهایی که من نمی‌دانستم چیست. به حیات خودشان ادامه داده بودند. اما چه می‌شد اگر سوسک‌ها توان اندیشیدن پیدا می‌کردند؟ آن ها در این صورت دنیای اطرافشان را چگونه درک و فهم می‌کردند و چه تصوری از آن داشتند؟ به گمانم فهم و تصورشان چیزی مثل این بود: دنیا بشکه‌ای شکل و نیمی از آن پر از آب راکد و گندیده است. این نوع آب بهتر از آب تازه است (که گاهی وقت‌ها از بالا می‌بارد) زیرا محیط طبیعی ایده‌آلی برای حرکت کردن و حفظ گرما مهیا می‌کند و واجد انواع عناصر مغذی است. مرزهای این دنیا مدور و به آسانی قابل دسترسی است و از ماده‌ای سخت درست شده است. اما در فراسوی محدوده‌های این دنیای مشخص و باثبات، دنیاهای دیگری هم وجود دارد که در آن چیزها چندان باثبات نیست و همه‌چیز به تناوب روشن و تاریک می شود. موقعی که بیرون نور باشد، یک چیز گرد و داغ به آهستگی از بالای سرمان عبور می‌کند. و موقعی که بیرون تاریک باشد. سروکله‌ی سوسک‌های براقی که می‌کوشند یواشکی راهی به درون بشکه بیابند، پیدا می‌شود...

مشخصات کتاب شوروی ضد شوروی :

نویسنده:ولادیمیر واینوویچ

انتشارات:ثالث

موضوع:تاریخ جهان

قطع:وزیری

نوع جلد:گالینگور

تعداد صفحه:395

قیمت و خرید کتاب شوروی ضد شوروی :

خرید آنلاین کتاب شوروی ضد شوروی با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک روزه در فروشگاه بوک دوک انجام می شود.