خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / گروندریسه

گروندریسه


کد محصول: ۱۴۱۵۶۹

قیمت: ۷۵۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786226530033
  • کارل مارکس
  • لاهیتا

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب گروندریسه:

گروندریسه" به قلم "کارل مارکس" که شامل دست نوشته های اقتصادی او در فاصله ی 1858-1857 می باشد، به عنوان اولین شرح علمی "کارل مارکس" بر نظریه ی کمونیسم به شمار می آید. در "گروندریسه" که مجموعه ای است متشکل از هفت دفترچه ی یادداشت درباره سرمایه و پول ، "کارل مارکس" هم به استدلال های ارائه شده در "مانیفست کمونیست" (1848) پرداخته است و هم اقدام به بررسی مضامین و تزهایی نموده که در اثر بزرگ بعدی او یعنی "سرمایه" موشکافی شده اند.

در "گروندریسه" برای نخستین بار، "کارل مارکس" نسخه فکری و نگرش خود را در باب مساله ی شناخت از دیالکتیک هگل معرفی می کند و مطابق با نگاه او اذعان می دارد که نمی توان پدیده های اقتصادی را به شکلی مستقیم درک کرد. او همچنین نظرات خود را در مورد کار ، ارزش اضافی و سود توسعه بیان داشته و از دریچه ی چهار کلیت اصلی تولید، توزیع، مبادله و مصرف به واکاوی مسائل اقتصادی متنوع می پردازد. به این طریق "کارل مارکس" بینش جدیدی در مورد تولید، تجارت، کار بیگانه از محصول، نیروی کار، توسعه ی فناوری، اتوماسیون و خطرات جامعه سرمایه داری ارائه کرده و با در نظر گرفتن این موارد، پیش زمینه ای برای شیوه ی جدیدی از کار و زندگی اجتماعی در ذهن دارد.

گرچه بر اساس تئوری های موجود در "گروندریسه" آن را به عنوان پیش درآمدی حیاتی برای کتاب "سرمایه" معرفی می کنند ، اما در کنار این مساله، "گروندریسه" توصیفات بسیار ارزشمندی از فلسفه ی گسترده ی "کارل مارکس" ارائه می دهد و آن را به بینشی منحصر به فرد در مورد اعتقادات و امیدهای وی برای بنیان گذاری یک دولت کمونیستی تبدیل می کند.

جمله هایی از کتاب گروندریسه:

نقطه ی عزیمت اقتصاد مدرن، تجرید از مقوله ی کار است، کار فی نفسه، یعنی کاری ساده، خالص که در پیشرفته ترین جوامع صنعتی، مثل آمریکا، در عمل به حقیقت پیوسته است.

پول صرفا به عنوان واحدی تصوری ضروری است… حضور بالفعل آن زائد است… درعین حال، به عنوان جوهری طبیعی… همچون وزن طلا یا نقره و غیره، واحد سنجش می گردد. ارزش های مبادله توسط ذهن است که به مقادیر معینی از وزن طلا یا نقره استحاله می یابند و به وجهی ایده آل معادل کمیت تصوری طلا و غیره می شوند.

یک کالا پیش از آن که با کالایی دیگر معاوضه شود، می باید ابتدا به ذهن و زبان مبادله انتقال پیدا کند.» یک قالب آهن که ابتدا پولی واقعی بود، سپس به پولی ایده آل مبدل می گردد. نزد آن ها، این قالب آهن «صرفا موجودیتی تجریدی دارد، همان طور که هر رابطه ای صرفا با وساطت تجرید نمودی خاص یافته و فردیت پیدا می کند.

مشخصات کتاب گروندریسه:

نشر لاهیتا

نویسنده:کارل مارکس

مترجم: حسن مرتضوی
کمال خسروی

قطع وزیری

جلد سخت

773 صفحه

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب آنلاین به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب گروندریسه:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب گروندریسه با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.