خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب داستان خارجی / کیمیاگر رقعی (قهرمان)

کیمیاگر رقعی (قهرمان)



قیمت: ۴۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789643213978
  • پائولو کوئیلو
  • فرزان روز

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب کیمیاگر رقعی (قهرمان):

کیمیاگر راجع به آرزوهایی ست که انسان در سر دارد که برای رسیدن به آنها باید تلاش کند و سیر تکاملی خود را طی کند که در نهایت انسان می تواند به خود واقعی اش دست پیدا کند که همان آرزوی دیرین هر انسانی است.

 

توضیحات راجع به کتاب کیمیاگر رقعی (قهرمان):

پائولو کوئلیو در سال 1947 در ریو دو ژانیرو برزیل متولد شد. وی نویسنده پرطرفدار است که رمان‌های او به زبان‌های مختلفی ترجمه و توسط افراد زیادی خوانده شده است. کتاب کیمیاگر یکی از بهترین کتاب‌های اوست و سهم زیادی در رسیدن او به شهرت و معروفیت دارد. گفته می‌شود که این کتاب به 52 زبان مختلف ترجمه و منتشر شده است. کیمیاگر یکی از کتاب‌های بی‌نظیر و فوق‌العاده پرفروش پائولو کوئلیو در اواخر دهه بیستم میلادی است. وی این کتاب را در سال 1988 نوشت. وی همواره مورد توجه مطبوعات بوده و با کتاب‌های خاص و دوست‌داشتنی خود توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده است. سال 2007 بود که سازمان ملل متحد، کوئیلو را به عنوان سفیر صلح خودش معرفی کرد. او در امور خیرخواهانه و صلح‌جویانه نیز فعالیت می‌کند و در سال 1379 سفری به کشور ایران هم داشته است.

سفر عنصر مرکزی اکثر آثار پائولو کوئیلوست. کتاب کیمیاگر روایت سفر جوانی تنهاست پس از سال ها شبانی که در آن «سفر» خود هدف سفر است، به سفری دیگر می رود تا گنجینه ی پنهانش را بیابد و در مسیر سفر، فقر و خطر و تلاش را تجربه می کند. پس از آموختن زبانی جدید و شناخت مردمان و دیاری نو و مجهز به صفاتی نو، او به سفر سوم قیام می کند. طی این سفر سوم او استادی می یابد، عشقی می یابد، حلاوت زندگی و ترس از مرگ را می آزماید و پس از انس گرفتن به مکانی جدید و داشتن ثروت و محبوبیت در نزد معشوقه دوباره سفر به سراغ او می آید. در سفر چهارم او ناچار است هر آنچه را تاکنون به دست آورده رها کند و بی هیچ تضمینی برای به دست آوردن مجدد آن ها یا به دست آوردن گنجینه ای که در پی آن است، قدم در راه بگذارد. اینجاست که «استاد» او «کیمیاگر» وی را تا آخرین مرحله ی سفر همراهی می کند و درس هایی ارزشمند در طی این طریق به او می آموزد. اما بازپسین مرحله ی این سفر، یا به عبارتی «سفر پنجم» باید به تنهایی طی شود. تنهای تنها و در اینجاست که داستان سفر سانتیاگوی چوپان به تمثیل عمیق ترین اسطوره های عرفانی شرقی و جدیدترین اسطوره های روانشناسی اعماق کارل گوستاویونگ می پیوندد. منظور از همه ی این سفرها شناخت خویشتن است و شناخت خداوند به عنوان هدفی برتر همواره دلیل حرکت و علت غایی طریقت به شما می رود.

برشی از کتاب کیمیاگر رقعی (قهرمان):

کتاب کیمیاگر داستان پسر با سواد و کتابخوانی به نام سانتیگو را روایت می کند که در آندلس اسپانیا زندگی می کند و به چوپانی مشغول است. او یک خواب را چندین بار می بیند و برای تعبیر آن نزد یک پیرمرد کولی می رود و به گفته پیرمرد تعبیر خواب او این است که برای پیدا کردن یک گنج باید به اهرام مصر برود. بار اولی که این خواب را می بیند اعتنایی به آن نمی کند اما با تکرار این خواب آن را همچون نشانه ای تلقی می کند و تصمیم میگیرد این نشانه را دنبال کند او همه گوسفندها و دارایی اش را برای دنبال کردن رویای خود می فروشد و برای یافتن گنج رهسپار اهرام مصر شود.

سانتیاگو در راه سفر خود اتفاقات زیادی را پشت سر می گذارد و حتی عاشق دختری صحرانشین به نام فاطمه می شود. گنجی که سانتیاگو به دنبال آن می گردد در اهرام مصر نیست بلکه در نقطه شروع سفر او و در آغل گوسفندانش می باشد اما نه آن گنجی که سانتیاگو به دنبال آن بوده …..

داستان کتاب درباره دنبال کردن رویاهای شخصی او در حین سفر است و به خوبی و با جزئیات تمام راز و رمز نهفته در همه اتفاقات راه سفر را بررسی می کند.

نتیجه این سفر در پایان این داستان این است که گنج اصلی هر انسانی در درون اوست و نکته‌ای که درون‌مایه‌ی این داستان به آن اشاره دارد میل انسان به سفر است که در هرکسی این میل درجاتی دارد و لازمه‌ی سفر آزاد بودن از قید مادیات و تعلقات دنیاست.

در ادامه بصورت بریده بریده چند بخشی از کتاب کیمیاگر را برای شما قرار خواهیم داد تا یک دید کلی از این کتاب بدست بیاورید.

  • از خودش پرسید: «چگونه می‌توان خدا را با رفتن به کنیسه و کلیسا شناخت؟» در حالی که وظیفه ما، کامل کردن ذهنیات است تا از طریق عینیات به «او» برسیم. (کیمیاگر – صفحه ۳۰)
  • مردم خیالاتی‌اند و بر این تصور که دقیقاً می‌دانند دیگران چگونه باید زندگی کنند، اما هیچ‌کس هرگز در طول عمرش یاد نرگفته است خود چگونه زندگی کند. مثل آن زنکِ کولی، که به قولی از گذشته می‌گفت و از آینده حرف می‌زد، تعبیر خواب می‌شناخت و به دیگران می‌گفت که چه باید بکنند، ولی خودش درگیر زندگی‌اش بود و نمی‌دانست چگونه می‌توان رموز خواب‌ها را شناخت. (کیمیاگر – صفحه ۴۰)
  • زمانی که واقعا خواستار چیزی هستی، باید بدانی که این خواسته در ضمیر جهان متولد شده است و تو، فقط مامور انجام دادنش بر روی زمین هستی. حتی اگر فقط هوس سفر کردن باشد یا ازدواج با یک دختر بازرگان… یا جستجوی گنج. روح دنیا از خوشبختی یا بدبختی هوس یا حسادت مردم انباشته است. هیچ نیست مگر یک چیز: تکمیل «حدیث خویش» که آن هم، تنها اجبار انسان‌هاست. وقتی خواستار چیزی هستی، همه جهان در تکاپوی آن است که تو به خواسته‌ات برسی. (کیمیاگر – صفحه ۴۶)

مشخصات کلی کتاب کیمیاگر رقعی (قهرمان):

نویسنده : پائولو کوئیلو

انتشارات : فرزان روز

قطع : رقعی 

نوع جلد: شومیز 

تعداد صفحه :136 

موضوع : داستان برزیلی 

قیمت و خرید کتاب کیمیاگر رقعی (قهرمان):

خرید کتاب کیمیاگر رقعی (قهرمان) با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک روزه در فروشگاه اینترنتی بوک دوک انجام می شود