خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / بادهای غربی

بادهای غربی



قیمت: ۶۴,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789643630683
  • مازیار اسلامی ـ مراد فرهادپور
  • نشر هرمس

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب بادهای غربی:

کتاب «بادهای غربی» نوشته ی «مراد فرهادپور» گزیده ای از گفتگوها و سخنرانی های نویسنده درباره ی موضوعاتی همچون سیاست، زیبایی شناسی، نقد ادبی، فلسفه و مدرنیته را دربردارد. قرائت متونی چون فاوست گوته، مانیفست کمونیست، یادداشت های زیرزمینی، بررسی عقاید و اندیشه های ساموئل بکت و بحث درباره ی نسبت رمان و فلسفه در کار بکت، بحث درباره ی رابطه ی میان تفکر و خشونت و نسبت خشونت با مفاهیمی چون قدرت، زور و اقتدار و نسبت آن با مدارا، گفت وگو درباره ی آزادی، میل و اجتماع، سخنرانی فرهادپور درباره ی مفهوم فرم، سخنرانی دیگر او درباره ی سنت و سنت گرایی ایدئولوژیک و گفت وگویی با نویسنده درباره ی مارکسیسم، سرمایه داری و دموکراسی در این کتاب ارائه شده است. در بخشی از پیشگفتار کتاب از قول نویسنده آمده است: «متونی که در این کتاب گرد آمده اند همگی ریشه در حرف و کلام شفاهی دارند، یا به عبارت ساده تر، در باد هوا. منشا بسیاری از آن ها به واقع نوعی طفره از نوشتن و میل به حرافی است، زیرا نوشتن حقیقتا کاری طاقت فرسا و خسته کننده، و غالبا بیهوده و گزاف است. میشل فوکو زمانی در یکی از مصاحبه هایش به قصد توصیف مقوله گفتار گفته بود "کلمات فقط باد هوا" نیستند "نوعی زمزمه بیرونی هستند که آدمی به سختی می تواند آن را در متن جدیت تاریخ و سکوت قدسی تفکر بشنود".

درباره نویسنده کتاب بادهای غربی:

مراد فرهادپور (زادهٔ ۱۷ تیر ۱۳۳۷ تهران) فیلسوف، نویسنده، مترجم، روزنامه‌نگار و شاعر ایرانی است. فرهادپور در ۱۷ تیر ۱۳۳۷ در تهران به دنیا آمد. او فرزند فاطمه علوی و ناصرقلی فرهادپور است. پدرش سیاست‌مدار و روزنامه‌نگار و در فاصلهٔ ۱۳۴۴ تا ۱۳۵۲ عضو مجلس شورای ملی بود. مراد حاصل ازدواج دومِ فاطمه علوی بود. فاطمه از ازدواجِ نخستِ خود با پسرعمویش بزرگ علوی نویسنده چپ‌گرای ایرانی صاحب فرزندی به نام مانی شد. مراد فرهادپور خواهری به نام زری دارد.

فرهادپور ابتدا در دانشکده مکانیک دانشگاه علم و صنعت به تحصیل مشغول شد، اما درس خود را ناتمام رها کرد و برای ادامهٔ تحصیل به انگلستان رفت. در سال ۱۳۵۸ پیش از انقلاب فرهنگی برای تحصیل در رشته اقتصاد وارد دانشگاه تهران شد و مدرک لیسانس خود را در سال ۱۳۶۵ اخذ کرد.

فرهادپور کار ترجمهٔ متون فلسفی را از دههٔ شصت خورشیدی آغاز کرد. در دههٔ هفتاد برای نشریات روشنفکری نظیر راه نو، کیان، و آدینه مطلب می‌نوشت. فرهادپور در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چهره‌های روشنفکری چپ نو محسوب می‌شود. تلاش‌های او و نزدیکانش در معرفی مکتب فرانکفورت در فضای روشنفکری ایران موجب ایجاد جریانی از روشنفکران جوان چپ‌گرا شده‌است. فرهادپور در سال‌های اخیر با معرفی چهره‌هایی جدید از فیلسوفان چپ جدید اروپایی هم‌چون آلن بدیو، جورجو آگامبن، و اسلاوی ژیژک موجب دامن زدن به مباحث جدیدی شده‌است.

مشخصات کتاب بادهای غربی:

نشر هرمس

نویسنده:مراد فرهاد پور

قطع رقعی

جلد شومیز

237 صفحه

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب آنلاین به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب بادهای غربی:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب بادهای غربی با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.