خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب روانشناسی و موفقیت / روانشناسی عزت نفس

روانشناسی عزت نفس



قیمت: ۲۱۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789646716353
  • ناتانیل براندن
  • نخستین

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب روانشناسی عزت نفس :

عزت نفس واژه‌­ای آشنا برای همه­ٔ ماست، اما اینکه چقدر با مفهوم آن آشنا هستیم و تا چه حد می‌­توانیم میزان عزت نفس خودمان را بسنجیم مقوله­‌ای است که معمولا کمتر پیگیر آن هستیم. شناخت عزت نفس در خود و دیگری به خلق روابط اجتماعی بهتر می­‌انجامد؛ ضمن آن، فرد می­‌تواند با درک صحیح، عزت‌نفس خود را بازیابی کند. از آن­جا که عزت‌نفس در مباحث نسبتا تخصصی روانشناسی قرار می‌­گیرد، مطالعه بر روی آن بهتر است با دید تخصصی­ و از نگاه رویکردهای روانشناسی باشد. کتاب روانشناسی عزت نفس همین فرصت را به‌­درستی به مخاطب می­‌دهد.

توضیحات راجع به کتاب روانشناسی عزت نفس:

بیشتر افراد فکر میکنند که عزت نفس همان اعتماد به نفس و یا در نهایت شکل دیگری از اعتماد به نفس است، اما با مطالعه کتاب روانشناسی عزت نفس متوجه میشویم که عزت نفس چیزی فراتر و گسترده‌تر از اعتماد به نفس است. اصطلاحی که به کار گرفته می‌شود، این است که اگر عزت نفس را یک درخت کامل در نظر بگیریم، اعتماد به نفس میوه‌های این درخت است. در واقع اعتماد به نفس بسیار بسیار جزئی است و هر فردی ممکن است در یک زمینه خاص اعتماد به نفس داشته باشد، اما عزت نفس یک موضوع گسترده است و همه‌ی رفتارهای فرد را پوشش می‌دهد. قطعا کسی که عزت نفس دارد نسبت به کسی که عزت نفس ندارد، از نظر فکری و شخصیتی، آدم سالم‌تری است.

خود فرد اصلی­‌ترین عامل شکل‌گیری عزت نفس در بزرگ‌سالی است؛ یعنی افراد به‌راحتی با تمرین و مطالعۀ درست می‌توانند عزت نفس خود را در سنین بزرگ‌سالی افزایش دهند. اما همان‌طور که می­‌توان حدس زد، در سنین کودکی، عزت نفس هر فرد وابسته به آموزش­‌هایی است که پدر، مادر و معلم­‌هایش به او می‌دهند.

 کتاب روانشناسی عزت نفس به ما یاد می‌دهد که عزت نفس به معنای زندگی آگاهانه و خودشناسی و همچنین مسئولیت پذیری در قبال خود است. عزت نفس و شناخت آن برای مدیریت بهتر روابط اجتماعی امری ضروری است. گاه با افرادی روبه‌رو می­‌شویم که عزت نفس پایین دارند؛ پس شناخت این معضل می­‌تواند به ما جهت برقراری بهتر ارتباطات اجتماعی و همچنین خود مراقبتی و کمک به فرد مقابل، رهنمودهایی ارزشمند ارائه کند.

مبحث دیگری که در کتاب روانشناسی عزت نفس به آن پرداخته شده است؛ موضوع ارتباط عزت نفس با سلامت روح و روان آدمی است.

برشی از کتاب روانشناسی عزت نفس:

هر چه عزت نفس ما بیشتر باشد میل ابراز وجود بیشتر می‌شود و غنای درون‌مان را بیشتر به نمایش می‌گذارد و هر چه عزت نفس‌مان کمتر باشد میل بیشتری به اثبات خود داریم. 

هر چه عزت نفس ما بیشتر باشد ارتباطات ما آشکارتر، صادقانه‌تر و مناسب‌تر می‌شود زیرا به این نتیجه می‌رسیم که افکاری اندیشمند داریم و به همین دلیل از آشکار شدن‌ها هراسی به دل راه نمی‌دهیم. هرچه عزت نفس ما کمتر باشد، ارتباط‌مان تیره‌تر و ناآشکارتر می‌شود. زیرا به اندیشه و احساس خود مطمئن نیستیم و از واکنش مستمع خود می‌ترسیم. 

حقیر پنداشتن دیگران نشانه بارز کمی عزت نفس است. 

عزت نفس از دو بخش با هم مرتبط تشکیل می شود. یکی داشتن احساس اطمینان در برخورد با چالش های زندگی: باور خود توانمندی. و دیگری احساس داشتن صلاحیت برای خوشبخت شدن: احترام به خود یا حرمت نفس.  

تشویق و تایید دیگران نیست که به ما عزت نفس می‌دهد. آموزش و مال و منال و ازدواج، پدر شدن و یا مادر شدن و موفقیت‌های جنسی و یا عمل جراحی پلاستیک نیست که به کسی عزت نفس می‌دهد. ممکن است این‌ها در مواقعی به ما احساس بهتری بدهند، ممکن است در مواردی بر راحتی ما بیفزایند، اما راحتی عزت نفس نیست.

خودپذیری پیش شرط رشد و تحول است. از اینرو اگر با اشتباهی که کرده‌ام روبه‌رو شوم، اگر بپذیرم که این اشتباه از آن من بوده است، می‌توانم از آن درسی بیاموزم و در آینده بهتر ظاهر شوم. نمی‌توانم از اشتباهی که فکر می‌کنم انجام نداده‌ام مطلبی یاد بگیرم. 

قبول مسئولیت در قبال خوشبختی، خود نیرو دهنده است، عنان زندگی ما را به دست خودمان می‌دهد. 

نداشتن هدف در زندگی بهتر از داشتن هدف‌های مصنوعیست. 

گفتن این که من با این عقاید موافقم هرگز بدان معنا نیست که شخص آن را باور کرده است. باور باید در اعتمال و رفتار شخص به روشنی دیده شود. 

تعریف و تحسین اگر به درستی انتخاب نشود می‌تواند به اندازه انتقاد به عزت نفس کودک آسیب بزند. 

عزت نفس تابع موقعیت خانواده‌ای که در آن متولد شدیم، نژاد، رنگ پوست و یا موقعیت‌های اجداد و نیاکان ما نیست. 

وقتی جنبه‌های منفی را از میان برمی‌داریم راه را برای پدیداری جنبه‌های مثبت هموار می‌کنیم و وقتی جنبه‌های مثبت را ایجاد می‌کنیم، منفی‌ها اغلب ضعیف می‌شوند و یا از بین می‌روند.   

مشخصات کلی کتاب روانشناسی عزت نفس:

نویسنده: ناتانیل براندن

انتشارات:نخستین

قطع:رقعی

نوع جلد:شومیز

تعداد صفحه:304

موضوع:روانشناسی کسب و کار

قیمت و خرید کتاب روانشناسی عزت نفس:

خرید آنلاین کتاب روانشناسی عزت نفس با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.