خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب روانشناسی و موفقیت / 12 قانون برای زندگی

۱۲ قانون برای زندگی



قیمت: ۲۰۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789643288983
  • جردن بی.پیترسون
  • نشر پیکان

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب 12 قانون برای زندگی:

کتاب12 قانون برای زندگی کتابی است که توسط جردن بی. پیترسون نوشته شده است که یک روانشناس برجسته و استاد روانکاوی در دانشگاه تورنتو است. 

 کتاب 12 قانون برای زندگی در دسته خودیاری قرار می گیرد، زیرا در مورد چگونگی زندگی کردن توصیه می کند که تمرکز اصلی آن بر مفاهیم آشوب در کنار نظم و سنت است.

درباره کتاب 12 قانون برای زندگی:

در زندگی روزمره، اکثر مردم شادی را هدف اصلی زندگی خود قرار می دهند، اما پیترسون استدلال می کند که شادی به خودی خود  یک جاه طلبی بسیار بی ارزش است. ما معتقدیم که پس از دستیابی به یک نقطه عطف خاص، خوشحال خواهیم شد، اما در واقعیت،آن شادی موقتی است. او معتقد است كه این امر ناشی از سیستم ارزشی معیوبی است كه ما در اختیار داریم. ما به چیزهایی ارزش میدهیم که در واقع هیچ ارزشی ندارند و در پایان منجر به افسردگی و اضطراب می شود.

بنابراین پیترسون پیشنهاد می کند که راه خروج از این چرخه معیوب، داشتن مجموعه ای از قوانین است. این قوانین است که زمینه برای باورهای ما و برخورد با امور را فراهم می کند.

او میگوید كه نظم و آشوب دو مؤلفه اصلی دنیای تجربی هستند. و هر آنچه او در كتاب پیشنهاد می كند از لنز همین ذره بین است. اینها نیروهای جاودانه متناقضی هستند. که همیشه با یکدیگر اختلاف نظر دارند و به اندازه خود دنیا سن دارند. 

برشی از کتاب 12 قانون برای زندگی:

برعکس آن‌هایی که برنده شدن را دوست دارند، اغلب با اعتماد به نفس هستند و زبان بدن قوی دارند. همین امر به آنها کمک می‌کند تا در هر شرایطی برنده باشند.

ما همیشه به معایب خود توجه می‌کنیم و از خودمان متنفر هستیم. همین مسئله می‌تواند باعث شود که بی‌دلیل، خودمان را تنبیه کنیم و تصور کنیم که لیاقت احساس خوب را نداریم. بنابراین بیشتر از خودمان، مراقب دیگران هستیم.

با افرادی دوست شوید که بهترین‌ها را برایتان می‌خواهند؛ زیرا دوستی‌ها تغییرات مثبتی ایجاد خواهند کرد.

از طرفی مقایسه باعث می‌شود دید کلی خود را از دست بدهیم. درواقع ما روی یک بخش از زندگی تمرکز می‌کنیم و آن را نابود می‌سازیم.

تربیت کودکان واقعا به والدین بستگی دارد. آنها باید به فرزند پرخاشگر خود یاد بدهند که چگونه در بزرگسالی، معقولانه رفتار کنند.

بازی با کلمات فایده‌ای ندارد؛ چه بخواهیم چه نخواهیم، جهان پر از چالش و رنج است؛ اما دلیل نمی‌شود که ناامید شویم.

اگر بخواهید زندگی را سخت بگیرید، بیشتر از همه خودتان ضرر خواهید کرد. مثلا برای اینکه زندگی را قابل تحمل تر کنید، به دنبال خوشی‌های فوری و مضر می‌گردید. درواقع خود را بدین شکل قانع می‌کنید که اگر چیزی حالتان را خوب می‌کند، پس نمی‌تواند آنقدرها هم ضرر داشته باشد.

این نوع توهمات اغلب دست به دست هم می‌دهند تا بتوانیم خود را فریب دهیم و فکر کنیم تمام چیزهایی که باید بدانیم را از قبل می‌دانیم. این دیدگاه احمقانه است؛ زیرا میل طبیعی ما به یادگیری و رشد را از بین می‌برد.

گاهی اوقات حقیقت تلخ است و دریافت اطلاعات دردناک است؛ زیرا باید ایده‌ها و باورهای خود را تغییر دهید. خب، این بهایی است که شما به عنوان بخشی از فرآیند زیبای یادگیری و رشد می‌پردازید.

 

مشخصات کتاب 12 قانون برای زندگی:

نویسنده:جردن بی . پیترسون

انتشارات:پیکان

موضوع:روانشناسی موفقیت

قطع:رقعی

نوع جلد:شومیز

تعداد صفحه:309

قیمت و خرید کتاب 12 قانون برای زندگی:

خرید آنلاین کتاب 12 قانون برای زندگی با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک روزه در فروشگاه بوک دوک انجام می شود.