خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب داستان خارجی / مزرعه حیوانات

مزرعه حیوانات



قیمت: ۷۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789642091935
  • جورج اورول
  • نشر ماهی

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب مزرعه‌ی حیوانات

کتاب مزرعه حیوانات یکی از آثار ماندگار و شاخص جورج اورول، نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی است. مزرعه‌ حیوانات در قالب داستانی نمادین به‌طور غیرمستقیم اشاره به شرایط حاکم بر شوروی سابق دارد.

 

نشر ماهی این اثر را با ترجمه‌ی احمد کسایی‌پور در اختیار خوانندگان قرار داده است.

درباره‌ کتاب مزرعه حیوانات

حیوانات مزرعه آقای جونز در اقدامی انقلابی او را از مزرعه بیرون می‌کنند و خود اداره آن را به دست می‌گیرند تا برابری و رفاه و آسایش را برای حیوانات مزرعه فراهم کنند. رهبری این جنبش را گروهی از خوک‌ها به عهده می‌گیرند اما طولی نمی‌کشد که آنها هم به رهبری خوکی به اسم «ناپلئون» شروع به بهره‌کشی از حیوانات دیگر می‌کنند و مشکلات جدید به وجود می‌آید. این رمان که در طول جنگ جهانی دوم نوشته شده و اشاره به شرایط حاکم بر شوروی سابق دارد، به علت روابط خوب انگلیس و شوروی در آن زمان، موفق به دریافت مجوز نشد، ولی بالاخره در سال ۱۹۴۵ در انگلستان منتشر و در اواخر دهه ۱۹۵۰ به شهرت رسید.

 

جورج اورول با نگارش مزرعه حیوانات از استبداد طبقهٔ حاکم شوروی انتقاد سختی کرد. او معتقد بود نظام شوروی به یک دیکتاتوری تبدیل شده‌ است. در این رمان، انقلاب حیوانات مزرعه، نماد انقلاب کارگری بر ضد نظام سرمایه‌داری و سرنوشت آن است.

درباره نویسنده کتاب :

اریک آرتور بلر با نام مستعار جورج اورول در ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ در شهر موتیهاری، بیهار در هند متولد شد. او داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقدِ ادبی و شاعر انگلیسی بود که بیشتر برای دو رمان سرشناس و پرفروشش مزرعه حیوانات و رمان ۱۹۸۴ می‌شناسند. هر دوی این کتاب‌ها به وضعیت حکومت‌های دیکتاتوری می‌پردازند. جرج اورول مدتی به عنوان پلیس سلطنتی هند در برمه فعالیت می‌کرد اما زندگی در هند و انگلیس سبب شد تا با فقر آشنا شود و این آشنایی دیدگاهی جدید به او و کارهایش بخشید. کتاب‌های آس و پاس در لندن و پاریس و دختر کشیش حاصل همین تجربیات او هستند. اورول در در دهه ۱۹۳۰ به اسپانیا رفت تا علیه ارتش فاشیست ژنرال فرانکو بجنگد. کمی بعدتر به دلیل بیماری مزمن ریوی که به آن مبتلا بود در بیمارستان بستری شد و هفت ماه پس از چاپِ کتابِ ۱۹۸۴، در ۲۱ ژانویه ۱۹۵۰ از دنیا رفت

 جملاتی از کتاب مزرعه حیوانات

«دیگر حرف چندانی باقی نمانده. فقط تکرار می‌کنم که هیچ‌وقت وظیفه‌تان را در دشمنی با نوع بشر و همهٔ رسم ورسوماتش از یاد نبرید. هر موجودی که روی دو پا راه برود دشمن است. هر موجودی که روی چهار پا راه برود، یا بال داشته باشد، دوست است. این را هم یادتان باشد که در مبارزه‌مان علیه بشر نباید هیچ شباهتی به او پیدا کنیم. حتی وقتی که او را مغلوب کرده‌اید، از مفاسدش پیروی نکنید. هیچ حیوانی حق ندارد توی خانه زندگی کند یا در تخت‌خواب بخوابد یا لباس بپوشد یا مشروب بنوشد یا توتون دود کند یا به پول دست بزند یا تجارت کند. همهٔ راه ورسم زندگی بشر مایهٔ شر است. و از همه مهم‌تر این‌که هیچ حیوانی حق ندارد به همنوع خود ظلم کند. قوی باشیم یا ضعیف، زیرک باشیم یا ساده‌لوح، همگی با هم برادریم. هیچ حیوانی حق ندارد حیوانی دیگر را بکشد. همهٔ حیوانات با هم برابرند.

مشخصات کتاب مزرعه حیوانات جورج اورول

نویسنده : جورج اورول 

مترجم : احمد کسایی پور 

انتشارات : نشر ماهی 

خرید کتاب مزرعه حیوانات:

خرید کتاب مزرعه حیوانات با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.