خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب مدیریت و اقتصاد / صفر به یک

صفر به یک



قیمت: ۱۵۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786009731398
  • پیتر تیل-بلیک مسترز
  • نشر نوین

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب صفر به یک:

کتاب صفر به یک از زمان انتشار همواره جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه نوآوری، کارآفرینی و استارتاپ‌ها بوده است و در اغلب لیست‌های «کتاب‌هایی که حتما باید مطالعه کرد» قرار دارد.
پیتر تیل نیاز به معرفی ندارد. او بنیانگذار شرکت PayPal و یکی از نخستین سرمایه‌گذاران فیسبوک است. یک کارآفرین موفق که کارهای زیادی انجام داده و در این کتاب شرح می‌دهد که چگونه شرکت‌های بزرگ از هیچ متولد می‌شوند. کتاب «صفر به یک» آنقدر بین کارآفرینان و استارتاپ‌ها محبوب است که مجله فوربز گفته که خواندن آن به شما احساس قدرت فرابشری می‌دهد.

درباره کتاب صفر به یک:

گفتیم که عنوان فرعی کتاب صفر تا یک تأکید می‌کند که این کتاب دربارهٔ ساختن آینده است.

احتمالاً با آن‌چه در توضیح «صفر به یک» گفتیم و آن را با «یک به n» مقایسه کردیم، می‌توانید تصور کنید که پیتر تیل وظیفهٔ ساخت آینده را بر دوش کسانی می‌بیند که مسئولیت حرکت از صفر به یک را پذیرفته‌اند.

او بارها در کتابش از آینده (Future) حرف می‌زند و به نظر می‌رسد که می‌خواهد بکوشد تصویری شفاف از مفهوم «آینده» در ذهن مخاطبانش ترسیم کند.

تیل برای آینده دو ویژگی تعریف می‌کند. ویژگی اولی این‌که آینده ریشه در حال دارد و ویژگی دوم این‌که آینده به کلی با حال متفاوت است.

بنابراین او آینده را یک مفهوم زمانی نمی‌بیند. مثلاً از نظر او، همین که امسال گذشته و به سال بعد رسیدیم، نمی‌توانیم بگوییم به آینده وارد شده‌ایم یا آینده را تجربه کرده‌ایم.

ما زمانی می‌توانیم بگوییم آینده را دیده‌ایم یا در شکل‌گیری آینده نقش داشته‌ایم، که تحول بزرگی ایجاد شود (یا در ایجاد چنین تحولی نقش ایفا کنیم).

به عبارت دیگر:  «اگر صد سال بگذرد و تغییری جدی در شکل و ماهیت زندگی بشر روی ندهد، ما هنوز در زمان حال هستیم و حتی یک گام هم به آینده نزدیک نشده‌ایم.» 

متنی از کتاب صفر به یک:

سرمایه‌گذاران خطر پذیر تلاش می‌کنند تا شرکت‌های نوپای نویدبخش را شناسایی و در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند و از آن منتفع شوند. آن‌ها از بنگاه‌ها و افراد ثروتمند پول می‌گیرند، در یک صندوق می‌گذارند و در شرکت‌های فناور که اعتقاد دارند ارزشمند خواهند شد، سرمایه‌گذاری می‌کنند. اگر نظرشان درست از کار درآید، بخشی از سرمایه بازگشتی را برمی‌دارند. یک صندوق خطرپذیر وقتی پول به دست می‌آورد که یکی از شرکت‌های سبدش از طریق سهامی عام شدن یا فروخته شدن به شرکتی بزرگ‌تر ارزشمندتر شود. معمولا مدت زمان سرمایه‌گذاری صندوق‌های خطرپذیر در یک شرکت برای آنکه رشد کرده، سودآور شود و از آن خارج شود 10 سال است؛ اما خیلی از شرکت‌هایی که پشتیبانی سرمایه دارند، عرضه‌ی عمومی یا خریده نمی‌شوند  بسیاری از آن‌ها بلافاصله بعد از راه‌اندازی، شکست می‌خورند. براساس این شکست‌های زودهنگام، صندوق‌های خطرپذیر بیشتر در ابتدا، پول از دست می‌دهند. س.خ. امیدوارند که در طول چند سال با رسیدن به نقطه‌ی سربه‌سر و عبور از آن، سرمایه‌شان به شدت افزایش یابد؛ وقتی شرکت‌ها سبدشان به رشد نمایی برسد، از آن سبد خارج می‌شوند و دوارن رشدشان آغاز می‌شود. سئوال اینجاست: این نقطه عزیمت کجاست؟ برای بسیاری از صندوق‌ها پاسخ این است :«هرگز» بسیاری از استارتاپ‌ها سقوط می‌کنند و خیلی از صندوق‌ها هم با آن‌ها فروکشیده می‌شوند. هر سرمایه‌گذار خطرپذیری می‌داند که وظیفه‌اش پیدا کردن شرکت‌هایی است موفق خواهند شد؛ اما آن‌ها درجه‌ی تفاوت را دست کم می‌گیرند.

مشخصات کتاب صفر به یک:

نویسنده:پیتر تیل -بلیک مسترز

انتشارات:نشر نوین

موضوع:روانشناسی کسب و کار

قطع:رقعی

نوع جلد:شومیز

تعداد صفحه:204

قیمت و خرید کتاب صفر به یک:

خرید آنلاین کتاب صفر به یک با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک روزه در فروشگاه بوک دوک انجام می شود.