خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب سرگذشتنامه / تا به آخر با هیتلر

تا به آخر با هیتلر


کد محصول: ۱۴۷۴۴۵

قیمت: ۱۷۹,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786222540777
  • -
  • نشر میلکان

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب تا به آخر با هیتلر:

هاینتس لینگه، پیشکار شخصی آدولف هیتلر، در کتاب تا به آخر با هیتلر به ما نشان می‌دهد که طی ده سال خدمت به رهبر آلمان، کاری بیش از بررسی شوره‌های ریخته‌شده بر سر کُت هیتلر و تمیز کردن چکمه‌های او انجام داده است! زندگی روزمره‌ی یکی از ترسناک‌ترین چهره‌های تاریخ به طرز حیرت‌انگیزی در این اثر به تصویر کشیده شده و گرچه سال‌ها از مرگ نویسنده‌اش می‌گذرد، اما همچنان ارزش مطالعه دارد.

کسانی که دوره‌ی نازی‌ها را مورد مطالعه قرار می‌دهند، حتی اگر هاینتس لینگه (Heinz Linge) را هم نشناسند، بی‌تردید نام او را شنیده‌اند. لینگه یکی از نزدیک‌ترین افراد به هیتلر بود که بعد از شروع جنگ به خدمتکار شخصی رهبر آلمان تبدیل شد. بعد از این که سال‌های زیادی گذشت و حقایق بسیار زیادی درباره‌ی آن دوره‌ی تاریخی مشخص شد، به این دلیل که دیگر نه کسی می‌توانست لینگه را به اردوگاه‌های کار اجباری بیاندازد و یا به دلیل سال‌ها خدمت به هیتلر زندانی کند، او تصمیم گرفت در کتابی به نام تا به آخر با هیتلر (With Hitler to the End) تجربیاتش را از ده سال خدمت به پیشوای آلمان بیان کند.

شگفت‌انگیزترین و البته ترسناک‌ترین مساله درباره‌ی تا به آخر با هیتلر این امر است که نشان می‌دهد آدولف هیتلر می‌تواند یک مرد به ظاهر معمولیِ بسیار جذاب باشد؛ یا حداقل به اندازه‌ی کسی که میلیون‌ها نفر را کشته است، شما را دچار هراس نکند! لینگه با افتخار می‌نویسد که تمامی پیشکاران هیتلر تحت فرمان وی بوده‌ و او مسئولیت همه‌چیز را بر عهده داشته است: از مدیریت رژیم غذایی هیتلر گرفته تا کارهای پیش‌پاافتاده‌ای نظیر بیدار کردنش از خواب. هر کسی که قصد داشت بداند امروز پیشوای آلمان سرحال است یا خیر،‌ باید از پیشکارش سوال می‌کرد. چرا که به قول خود لینگه تنها یک نفر در جهان به هیتلر نزدیک‌تر از او بود و آن فرد اوا براون، معشوقه‌اش بود!

یکی از نشریه‌های معتبر (Library Journal) این کتاب را ترس‌آور و در عین حال مسحورکننده توصیف می‌کند و درباره‌ی آن چنین می‌نویسد:‌ «مخصوص کسانی که دوست دارند زندگی روزمره‌ی یکی از هیولاهای تاریخ را از نمای نزدیک ببینند.» همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، این اثر گزارشی سودمند و جالب از زندگی خصوصی هیتلر، عادات غذایی‌اش، سگش که به اعتقاد بسیاری نزدیک‌ترین همدمش بود و نزدیکان هیتلر از جمله بورمن و هس ارائه می‌کند.

کتاب تا به آخر با هیتلر اولین بار در سال 1980 منتشر و با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو شد. این اثر به شما نشان می‌دهد که هاینتس لینگه مشاهده‌گر بسیار خوبی‌ست. او شاید هوش نظامی نداشته باشد، اما از نوعی هوشمندی برخوردار است که شاید حتی هیتلر هم آن را ندارد. شیوه‌ی روایت او بسیار مجذوب‌کننده است و باعث می‌شود تا آخرین ورق کتاب با آن همراهی کنید. او به شدت به هیتلر وفادار بود و اگرچه ممکن است تصویری که از او به عنوان یک شخصیت تاریخی بیان می‌کند تماماً دقیق نباشد، اما با این حال بسیار قابل‌توجه است. چرا که گزارشی که از آن برهه‌ی تاریخی توسط او ارائه می‌شود، می‌تواند بسیار روشنگر باشد.

در این کتاب با هاینتس لینگه همراه می‌شوید و روایات او را درباره هیتلر، شخصیتش، کارهایش و زندگی‌اش می‌خوانید. طبعاً این روایت از رهبر حزب نازی که یک راوی علاقه‌مند دربارهٔ او نوشته است به مذاق برخی خوانندگان خوش نمی‌آید، ولی چه بخواهیم چه نخواهیم نمی‌توان تصور کرد هیتلر یک هیولای تک‌بُعدی بوده که تمام‌وقت در اوج عصبانیت بوده و جز دندان‌قروچه کاری نمی‌کرده است. این کتاب نشان خواهد داد هیتلری که ما می‌شناسیم، مردی که میلیون‌ها نفر را به قتل رساند و پرهزینه‌ترین و مخرب‌ترین جنگ تاریخ را به‌راه انداخت، جنبه‌ای انسانی نیز داشت: با کارمندانش خوش‌رفتاری می‌کرد، دست منشی‌اش را می‌بوسید و با حیوان خانگی‌اش مهربان بود. اگر این انسانیت‌ها با پیش‌داوری‌های ما جور درنمی‌آید، شاید لازم باشد پیش‌داوری‌های‌مان را تغییر دهیم. چه خوش‌مان بیاید چه نیاید، هیتلر چنان‌که لینگه برای ما روایت می‌کند انسانی چندبُعدی به نظر می‌رسد و شاید اصلاً به همین دلیل ترسناک‌تر باشد.

بخشی از متن کتاب تا به آخر با هیتلر:

قبل از جنگ، هیتلر همیشه دوست داشت تا نیمه‌شب کار کند یا با دوستان صمیمی‌اش صحبت کند و به‌طور «غیررسمی» ساعت ده از خواب بیدار شود، مگر اینکه مسئلهٔ سیاسی مهمی اتفاق می‌افتاد و مجبورش می‌کرد زودتر بیدار شود. من روزنامه‌های صبح را برایش مرتب می‌کردم و گزارش‌هایی را که در طول شب از دفتر صدراعظم رایش ارسال شده بود می‌آوردم و دم در اتاق‌خوابش روی صندلی می‌گذاشتم. ساعت یازده باید «رسماً» با این عبارت او را بیدار می‌کردم: «صبح به‌خیر پیشوای من، ساعت یازدهه. روزنامه‌ها و گزارش‌های رسیده دمِ در هستن.» او برمی‌خاست، گزارش‌ها را برمی‌داشت و در رختخواب آن‌ها را می‌خواند. بعضی اوقات با همان پیراهن‌خواب که تنش بود و دمپایی‌ای که به پا داشت در را باز می‌کرد درحالی‌که من داشتم وسایلش را روی صندلی می‌گذاشتم. اوایل کار از روبه‌روشدن با او در این وضعیت خجالت می‌کشیدم و عذرخواهی می‌کردم، اما هیتلر که همیشه آرام و طبیعی بود می‌گفت: «اشکال نداره. بذارشون همون‌جا.»

سپس روزنامه‌ها و گزارش‌ها را در رختخواب می‌خواند. یک سینی چرخ‌دار دمِ دست او بود که رویش کتاب، روزنامه، عینک و جعبه‌ای از مدادهای رنگی قرار داشت. هیچ‌وقت معلوم نبود مشغول خواندن چه چیزی می‌شد یا بیشتر به چه چیزی علاقه‌مند بود، چون هیچ‌وقت حتی در کتاب‌ها، زیر چیزی خط نمی‌کشید و چیزی را نشان نمی‌کرد. بعد از خواندن گزارش‌ها، برمی‌خاست، اصلاح می‌کرد، لباس سفید خوابش را از تن بیرون می‌آورد و روی تختخواب می‌گذاشت، حمام می‌کرد، سپس لباس‌هایی را که روی جارختی آماده بود برمی‌داشت و می‌پوشید. چهل دقیقه بعد از بیدارشدن از خواب، در کتابخانهٔ نزدیک اتاق‌خوابش صبحانه می‌خورد. صبحانه‌اش معمولاً بسیار مختصر بود: فقط چای یا شیر، چند بیسکوئیت یا چند برش نان و یک سیب. موقع صرف صبحانه فهرست غذای ناهارش را نگاه می‌کرد.

دو نوع غذای گیاهی که هر دو باید سیب می‌داشت، برای ناهار پیشنهاد می‌شد که هیتلر یکی از آن‌ها را انتخاب کند. اگر غریبه‌ای برای ناهار مهمان او بود، غذا را طوری آماده می‌کردند که نبودن گوشت در آن چندان به چشم نیاید. بعد از صبحانه، هیتلر با آجودان‌هایش و من دیدار می‌کرد و با هم به‌سوی اتاق کنفرانس ملاقات‌کنندگان و بازرگانان خارجی می‌رفتیم. از حدود ۱۹۳۶ به بعد، یکی از وظایف من این بود که عینک هیتلر را دمِ دست نگه دارم تا هروقت به آن احتیاج داشت در اختیارش باشد. او در خلوت هروقت نیاز داشت آن را به چشم می‌زد، ولی در حضور دیگران هیچ‌وقت عینک نمی‌زد.

مشخصات کتاب تا به آخر با هیتلر:

نشر میلکان

نویسنده:هاینتس لینگه

مترجم:حمید هاشمی

قطع رقعی

جلد شومیز

232 صفحه

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب زندگینامه بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب تا به آخر با هیتلر:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب تا به آخر با هیتلر با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.