خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب داستان خارجی / بیگانه(گالینگور)

بیگانه(گالینگور)


کد محصول: ۱۴۵۶۵۰

قیمت: ۴۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786222671310
  • آلبر کامو
  • موسسه انتشارات نشرنگاه

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب بیگانه:

کتاب بیگانه یکی از شاخص‌ترین آثار آلبر کامو است. این کتاب که با نام اصلی L ETRANGER در سال 1940 نوشتنش به پایان رسید و در سال 1942 به چاپ رسید توانست نظرات موافق بسیاری را به سمت خود جلب کند. در این کتاب با یک مفهوم بزرگ رو به رو هستیم و آن هم پوچی است، پوچی زندگی، در سراسر کتاب بیگانه البرکامو به مفهوم پوچی به بهترین شکل ممکن می‌پردازد.

آلبر کامو به خوبی در کتاب بیگانه توانسته است پوچی را بنویسید، کامو در این کتاب به هیچ عنوان نخواسته است که ما پوچی را بپذیریم یا به هر نحوی نخواسته است که پوچی که از آن سخن می‌گوید را به زور به ما بقبولاند، آلبرکامو فقط در رمان بیگانه از پوچی نوشته است. 

توضیحات راجع به کتاب بیگانه:

هر تعبیر و تفسیری که برای بیگانه در نظر گرفته شود (که البته تعداد این تعبیر و تفسیر ها کم هم نیست) یک نکته را نباید از نظر دور داشت و آن اینکه رمان های کامو، همان‌گونه که خود او گفته بود، درباره تیرگی و ابهام دل بشر است. نخستین صدایی که در قلب کاموی جوان طنین افکن شد، (البته نه به تنهایی) صدای مرد محکوم به مرگ بود. کامو در نوجوانی در تنهایی مطلق تا آستانه مرگ رفته بود و بی‌اعتنایی شگفت جهان را به چشم دیده بود و این بی اعتنایی مدت‌های مدید در قلب تهی او طنین افکن بود. نقطه ضعف اصلی مورسو بی اعتنایی اش،  ظاهراً (دست‌کم تا حدودی) انعکاس آن تجربه دوران نوجوانی کامو است و قدرتی که این قهرمان تک و تنها بر تخیل خلاق او اعمال می‌کرد هم از این رو بود.

اگزیستانسیالیسم فلسفه‌ای است که بر روی یگانگی و انزوای فرد، و تجربیات او در یک جهان خصومت‌آمیز و بی‌تفاوت تمرکز می‌کند. این فلسفه موجودیت انسان را غیرقابل توضیح می‌بیند و آزادی انتخاب و مسئولیت‌پذیری را نتایج اعمال فرد می‌داند. چنین فلسفه‌ای به ستون فقرات داستان رمان بیگانه تبدیل شده و نه تنها یکی از تم‌های اصلی رمان است، بلکه شاید مهم‌ترین دلیلی باشد که کامو به خاطر آن چنین داستانی را نوشته است.

داستان رمان بیگانه که به شیوه اول شخص و از دید یک شخصیت بی‌تفاوت و بی‌احساس به نام مورسو روایت می‌شود، سعی می‌کند فلسفه اگزیستانسیالیسم را در قامت یک فرد به نمایش بگذارد. صحبت‌ها، تفکرات و اقدامات مورسو همان چیزهایی هستند که به عقیده کامو در یک شخصیت اگزیستانسیالیست وجود خواهد داشت. 

بیگانه‌ آلبر کامو اگرچه بسیار تاثیرگذار و عمیق به روحیات یک انسان محکوم به اعدام می‌پردازد اما همواره خواننده را در نقطه‌ای قرار می‌دهد که آیا اگر جای شخصیت مورسو در بیگانه بود ، چنین اعمالی را مرتکب می‌شد؟ و آیا با رفتارهای مورسو همزادپنداری می‌کرد؟ خواننده‌ی بیگانه ی آلبر کامو در پایان داستان با چندین سوال فلسفی روبروست. نخست اینکه اگر ما قدرت زندگی کردن را در اختیار داریم چرا به اعمال خبیثانه‌ای دست میزنیم که باعث رنج ما می‌شود؟ و دوم اینکه ما به عنوان عضوی از جامعه‌ی بشری چه نقشی ایفا میکنیم، محکومینی بی تدبیر که در نهایت به مرگ راضی می‌شویم یا مقتدرانی صاحب کفایت که برای هر گوشه‌ای از زندگی ، طرح و برنامه داریم؟

برشی از کتاب بیگانه:

نمی‌دانم چرا، چیزی در درونم ترکید. از بیخ گلو با همه‌ی قدرتم فریاد زدم. فحشش دادم و گفتم لازم نکرده برایم دعا کند. یقه‌ی ردایش را چسبیده بودم. هرچه ته دلم بود و در گلویم گیر کرده بود بیرون می‌ریختم. معجونی بود از شادی و خشم. پس او این‌قدر از هر چیز مطمئن بود؟ این اطمینانش به یک تار موی یک زن هم نمی‌ارزید. حتی نمی‌توانست بداند که زنده است چون مثل مرده‌ها زندگی می‌کرد. شاید به نظر دست من خالی می‌آمد. اما من از خودم مطمئن بودم، مطمئن از همه‌چیز، خیلی مطمئن‌تر از او، مطمئن از زندگی‌ام و مطمئن از مرگم که به‌زودی به سراغم می‌آمد.

مشخصات کلی کتاب بیگانه:

نویسنده: آلبرکامو

انتشارات:نگاه

قطع:رقعی

نوع جلد:گالینگور

تعداد صفحه:202

موضوع:داستانهای فرانسه

قیمت و خرید کتاب بیگانه :

خرید آنلاین کتاب بیگانه با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور درکمترین زمان و ارسال یک روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.