خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب روانشناسی و موفقیت / ایچی گو ایچی یه

ایچی گو ایچی یه



قیمت: ۳۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786226683470
  • هکتور گارسیا، فرانچسک میرالس
  • ترنگ

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب ایچی گو ایچی یه:

کتاب «ایچی‌گو ایچی‌یه» [Ichigo-Ichie] نوشته هکتور گارسیا و فرانسس میرالس [Albert Liebermann and Hector Garcia]  است.

درباره کتاب ایچی گو ایچی یه:

ایچی‌ گو ایچی‌ یه مفهومی است ژاپنی که شاید نتوان آن را دقیق معنا کرد یا معادلی برای آن به دست آورد اما نزدیک‌ترین معنا به آن، یکبار ملاقات است؛ آنچه که ما، همین لحظه و فقط یک فرصت، می‌دانیم. ما می‌دانیم که تنها یکبار فرصت زندگی کردن داریم و بنابراین، فقط یکبار می‌توانیم لحظات خاص مختلف را تجربه کنیم. اگر به زندگی اینطور نگاه کنیم که هر لحظه‌ای در عمرمان، مانند گنجینه‌ای ارزشمند است، دنیای زیباتری برای خودمان می‌سازیم. اگر با خودمان اینطور فکر کنیم که اگر آن را از دست بدهیم دیگر نمی‌توانیم به دستش بیاوریم همه چیز متفاوت می‌شود. اما به نظر می‌رسد ما راه دیگری را انتخاب کرده‌ایم: حداقل اکثرمان این راه را در پیش گرفته‌این و آن این است که همیشه و هر لحظه را در نگرانی لحظه بعدی می‌گذرانیم. ما نمی‌توانیم و یاد نگرفته‌ایم که از لحظات لذت ببریم و تنها به آینده نامعلومی چشم داریم که خوشبختی را در آن می‌بینیم.

فرانچسک میرالس و هکتور گارسیا در کتاب ایچی‌ گو ایچی‌ یه، هنر بهره بردن بیشتر از هر لحظه به شیوه ژاپنی‌ها را به ما می‌آموزند. همان ژاپنی‌هایی که طول عمرشان از اکثر مردم جهان بیشتر است و زندگی‌های سالم‌تر و با کیفیت‌تری دارند. 

با یادگیری زندگی کردن کامل در زمان حال با این کتاب راهنمای قطعی، از هر لحظه بهترین استفاده را کنید و شادی را پیدا کنید.
هر لحظه از زندگی ما فقط 1 بار اتفاق می افتد ، و اگر بگذاریم از بین ببرد ، آن را برای همیشه از دست می دهیم , ایده ای که از عبارات ژاپنی ichigo ichie ایچی گو ایچی یه گرفته شده است.

این عبارت اغلب در ژاپن هنگام خوش آمدگویی به کسی یا خداحافظی از او استفتده میشود.برای اینکه این برخورد منحصر به فرد و خاص باشد ، این اصطلاح از اصطلاحات ذن بودیسم است و به قرن 16 و مراسم چای ژاپنی یا "مراسم توجه" منتسب می شود. که مراسم های پیچیده ای که ما را مجبور میکند تا روی لحظه ی حال تمرکز کنیم.

از این مفهوم قدیمی ، نوعی ذهن آگاهی ناشی میشود. در کتاب ایچی گو ایچی یه ، شما یاد میگیرید که ...

• از زیبایی زودگذر قدردانی کنید ،همانطور که ژاپنی ها هر هفته در آوریل به مدت 2 هفته شکوفه های گیلاس را جشن میگیرند و میدانند که باید 1 سال تمام صبر کنند تا دوباره آنها را ببینند.
• از هر پنج حواس خود برای لنگر انداختن خود در زمان حال استفاده کنید ، زیرا شما کمک میکند تا از ترس ، غم ، عصبانیت و دیگر احساسات منفی ناشی از تثبیت گذشته یا آینده رها شوید.
• نسبت به جادوی تصادفات ، که به ما کمک میکند در میان وقایع مختلف زندگی معنا بیابیم ، هوشیار باشیم.
• از ایچی گو ایچی یه برای کمک در کشف ikigai یا هدف زندگیتان استفاده کنید ,زیرا این تنها با یادگیری حضور در لحظه است که می توانید تشخیص دهید که چه چیزی بیشترین انگیزه را در شما ایجاد کرده و شما را خوشحال میکند.

متنی از کتاب ایچی گو ایچی یه:

بودا از شاگردش پرسید: «اگه کسی مشغول قدم‌زدن در جنگل باشه و تیری بهِش بخوره، این تیرخوردن درد داره؟»

شاگرد جواب داد: «معلومه که درد داره.»

بودا در ادامه پرسید: «و اگر تیر دوم به این شخص بخوره، براش دردناک‌تر نیست؟»

شاگرد جواب داد: «البته، خیلی دردناک‌تر از تیر اول.»

بودا نتیجه‌گیری کرد: «تیر اول همون اتفاق‌های بدی هستن که برامون می‌افتن و ما نمی‌تونیم ازشون جلوگیری کنیم. همون اتفاق‌هایی که هیچ کنترلی بر اونها نداریم. ولی کسی که تیر دوم رو پرتاب می‌کنه خودمون هستیم و به خودمون آسیب می‌رسونیم.»

تیر دوم چیزی است که در عصر نوین نام آن را فرااحساس گذاشته‌اند. فرااحساس عبارت است از احساسمان درباره‌ی آنچه احساس کرده‌ایم.

اگر اتفاق بدی برایمان بیفتد حتماً احساس درد خواهیم کرد ولی بعد از ضربه‌ی ناخوشایند اولیه، با در فکر فرورفتن درباره‌ی اتفاق پیش‌آمده، به آن ضربه واکنش نشان می‌دهیم. وقتی فکرکردن به مشکل رخ‌داده را شروع و به این ترتیب درد ضربه‌ی اولیه را بیشتر می‌کنیم، تنها نتیجه‌ای که به آن می‌رسیم ایجاد درد و رنج بیشتر است. این همان تیر دوم است.

برای محافظت از خود در برابر تیرهای اول هیچ راهی وجود ندارد، زیرا زندگی یک ماجراجویی پر از خطرهای مداوم است، ولی چیزی که می‌توانیم از آن اجتناب کنیم پرتاب تیرهای دوم به‌سمت خودمان است. تیرهای دوم همان نگرانی و اضطراب ناشی از فکرکردن به تیر اول هستند.

مشخصات کتاب ایچی گو ایچی یه:

نویسنده:هکتور گارسیا، فرانچسک میرالس

انتشارات:ترنگ

موضوع:روانشناسی موفقیت

قطع:رقعی

نوع جلد:شومیز

تعدادصفحه:162

قیمت و خرید کتاب ایچی گو ایچی یه:

خرید آنلاین کتاب ایچی گو ایچی یه با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک روزه در فروششگاه بوک دوک انجام می شود.