خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب اسطوره و ادیان / 365 روز در صحبت قرآن

۳۶۵ روز در صحبت قرآن



قیمت: ۹۵۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789643724740
  • حسین محی‌الدین الهی قمشه‌ای
  • نشر سخن

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب 365 روز در صحبت قرآن:

در کتاب “در صحبت قرآن؛365 روز با قرآن” 365 قطعه کوتاه و بلند از کتاب وحی برای آشنایی جوانان با تعلیمات جهانی قرآن برگزیده شده است و کوشش شده که، این گزیده تصویری از اطوار گوناگون کلام آسمانی را برای مخاطب ترسیم کند. این کتاب، تفسیر در معنی اصطلاحی کلمه که به تفاسیری چون کشاف و مجمع البیان و امثال آن اطلاق می شود نیست، بلکه بیشتر انعکاسی از کتاب وحی در ادب عرفانی پارسی و اسلامی است و نگاهی است به قرآن از دیدگاه ادبی، زیباشناسی و اخلاقی، اجتماعی و عرفانی بدین مقصود که دعوت رسول اکرم و انبیای پیشین در جهت بیدار کردن فطرت انسانها و یادآوری پیوند عاشقی و معشوقی میان انسان و پروردگار در دلهای جوانان بنشیند. به همین مناسبت مراجع کتاب، تفسیرهای سنتی نیست، بلکه متون ادبیات و حکمت است

حسین محی‌الدین الهی قمشه‌ای در ۱۴ دی‌ماه ۱۳۱۸ در تهران به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی،‏ متوسطه و دانشگاهی را به ترتیب در دبستان دانش، دبیرستان مروی و دانشکده‌ی الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران به پایان برد و نیز تحصیلات حوزوی و سنتی را نزد پدر،‏ استاد فقید مهدی الهی قمشه‌ای و استادان دیگر دنبال کرد. سپس به کار تدریس در دانشگاه تهران و سایر مراکز آموزش عالی در داخل و بعدها خارج کشور پرداخت و در کنار آن به تالیف و ترجمه در زمینه‌ی عرفان و ادبیات و زیبایی‌شناسی مشغول شد. قریب یک سال نیز ریاست کتابخانه‌ی ملی ایران را بر عهده داشت. دکتر قمشه‌ای به همراه همسرش پروین زندی در سال ۱۳۸۱ موسسه‌ی فرهنگی هنری الهی قمشه‌ای را بنیان نهادند. این موسسه معارف ادبی و عرفانی ایران و جهان را به صورت‌های گوناگون به مخاطبان عرضه می‌کند. نشر آثار صوتی و تصویری، به‌روز کردن سایت رسمی، آماده‌سازی آثار مکتوب، پاسخگویی به سوالات و پیشنهادهای ارسال‌شده و... از فعالیت‌های این موسسه محسوب می‌شود.

توضیحات راجع به کتاب 365 روز در صحبت قرآن:

در کتاب “سیصد و شصت و پنج روز در صحبت قرآن” 365 قطعه کوتاه و بلند از کتاب وحی برای آشنایی جوانان با تعلیمات جهانی قرآن برگزیده شده است و کوشش شده که، این گزیده تصویری از اطوار گوناگون کلام آسمانی را برای مخاطب ترسیم کند.

این کتاب، تفسیر در معنی اصطلاحی کلمه که به تفاسیری چون کشاف و مجمع البیان و امثال آن اطلاق می شود نیست، بلکه بیشتر انعکاسی از کتاب وحی در ادب عرفانی پارسی و اسلامی است و نگاهی است به قرآن از دیدگاه ادبی، زیباشناسی و اخلاقی، اجتماعی و عرفانی بدین مقصود که دعوت رسول اکرم و انبیای پیشین در جهت بیدار کردن فطرت انسانها و یادآوری پیوند عاشقی و معشوقی میان انسان و پروردگار در دلهای جوانان بنشیند. به همین مناسبت مراجع کتاب، تفسیرهای سنتی نیست، بلکه متون ادبیات و حکمت است.

 

برشی از کتاب 365 روز در صحبت قرآن:

عقل آنست که همواره شب و روز مضطرب و بیقرار باشد از فکر و جهد و اجتهاد نمودن و ادراکِ باری. اگرچه او مدرک نشود و قابل ادراک نیست، عقل همچون پروانه است و معشوق چون شمع، هرچند که پروانه خود را بر شمع زند، بسوزد و هلاک شود، اما پروانه آنست که هرچند برو آسیب آن سوختگی و الم می رسد از شمع نشکیبد و اگر حیوانی باشد مانند پروانه که از نور شمع نشکیبد و خود را بر آن نور بزند، او خود پروانه باشد و اگر پروانه خود را بر نور شمع می زند و پروانه نسوزد، آن نیز شمع نباشد. پس آدمی که از حق بشکیبد و اجتهاد ننماید، او آدمی نباشد و اگر تواند حق را ادراک کردن آن هم حق نباشد، پس آدمی آنست که از اجتهاد خالی نیست و گرد نور جلال حق می گردد بی آرام و بیقرار و حق آنست که آدمی را بسوزد و نیست گرداند و مدرک هیچ عقلی نگردد.

*

 مشخصات کلی کتاب 365 روز در صحبت قرآن :

نویسنده : حسین محی‌الدین الهی قمشه‌ای 

انتشارات : سخن 

قطع : رقعی 

نوع جلد :گالینگور 

تعداد صفحه :956 

موضوع :ادیان 

قیمت و خرید کتاب 365 روز در صحبت قرآن:

خرید کتاب 365 روز در صحبت قرآن  با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک روزه در فروشگاه اینترنتی بوک دوک انجام میشود.