خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب شعر و ادبیات / 365 روز در صحبت حافظ

۳۶۵ روز در صحبت حافظ


کد محصول: ۱۲۱۰۴۴

قیمت: ۹۰۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789643728205
  • حسین الهی قمشه‌ای
  • نشر سخن

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب 365 روز در صحبت حافظ:

این بار با اثر دیگری از مجموعه ی جوانان و فرهنگ جهانی، کتاب سیصد و شصت و پنج روز در صحبت حافظ اثر فیلسوف و ادیب معاصر، حسین الهی قمشه ای با هدف آشنایی و علاقه مند ساختن جوانان به ادبیات تالیف شده است.

حافظ شیرازی شخصیت ادبی و شاعر بزرگی است که غزل های بی نظیر او پیوند عمیقی با قلب های همه ی فارسی زبانان دارد. دیوان حافظ چنان نزد خانواده های ایرانی عزیز است که از هر فرصتی برای ابراز این همبستگی و علاقه استفاده نموده و آن را در مناسباتی همچون شب یلدا و نوروز، زینت بخش سفره ها می کنند . غزلیات حافظ چه در زمان خوشی و جشن و چه هنگام اندوه و تنهایی راه خود را به دل دوست دارانش باز می کند و به لحظات آنان گرمی می بخشد.

دکتر الهی قمشه ای با جمع آوری سیصد و شصت و پنج غزل زیبای حافظ، به تعداد روزهای سال از این شاعر شورانگیز حرف دارد و درک هر غزل را با توضیح وزن و موسیقی شعر، اصطلاحات و عبارات دشوار و معنی و مفهوم ادبی و عرفانی اش، برای مخاطب آسان می کند. موضوعاتی که مولف آنان را برای ارائه برگزیده شامل محبوب حافظ، وحدت وجود و عشق یگانه ی الهی، وحدت عاشق و معشوق و عشق، شراب ناب حافظ، خرقه و دلق و خرابات، عقل و دیوانگی، مسکین و فقر، زاهد و پرهیز، گناه و توبه و حافظ و ملامت کنندگان است . این کتاب با بیان ساده و شیرین نگارنده اش، سالی زیبا را با غزل های دلنشین حافظ برای خوانندگان رقم خواهد زد.

توضیحات راجع به کتاب 365 روز در صحبت حافظ:

حسین محی‌الدین الهی قمشه‌ای زاده ۱۴ دی ۱۳۱۸ خورشیدی ، عارف، فیلسوف، حکیم، مدرس دانشگاه، مترجم، نویسنده، مفسر قرآن و سخنران در زمینه عرفان، ادبیات، هنر، و فلسفه است. وی در نقاشی و خوش‌نویسی نیز آثاری دارد، و به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی مسلط است.وی تحصیلات ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی را به ترتیب در دبستان دانش، دبیرستان مروی و دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران تا درجه دکتری به پایان برد و نیز تحصیلات حوزوی را نزد پدر و استادان دیگر دنبال کرد

این بار با اثر دیگری از مجموعه ی جوانان و فرهنگ جهانی، کتاب سیصد و شصت و پنج روز در صحبت حافظ اثر فیلسوف و ادیب معاصر، حسین الهی قمشه ای با هدف آشنایی و علاقه مند ساختن جوانان به ادبیات تالیف شده است. حافظ شیرازی شخصیت ادبی و شاعر بزرگی است که غزل های بی نظیر او پیوند عمیقی با قلب های همه ی فارسی زبانان دارد. دیوان حافظ چنان نزد خانواده های ایرانی عزیز است که از هر فرصتی برای ابراز این همبستگی و علاقه استفاده نموده و آن را در مناسباتی همچون شب یلدا و نوروز، زینت بخش سفره ها می کنند . غزلیات حافظ چه در زمان خوشی و جشن و چه هنگام اندوه و تنهایی راه خود را به دل دوست دارانش باز می کند و به لحظات آنان گرمی می بخشد. دکتر الهی قمشه ای با جمع آوری سیصد و شصت و پنج غزل زیبای حافظ، به تعداد روزهای سال از این شاعر شورانگیز حرف دارد و درک هر غزل را با توضیح وزن و موسیقی شعر، اصطلاحات و عبارات دشوار و معنی و مفهوم ادبی و عرفانی اش، برای مخاطب آسان می کند. موضوعاتی که مولف آنان را برای ارائه برگزیده شامل محبوب حافظ، وحدت وجود و عشق یگانه ی الهی، وحدت عاشق و معشوق و عشق، شراب ناب حافظ، خرقه و دلق و خرابات، عقل و دیوانگی، مسکین و فقر، زاهد و پرهیز، گناه و توبه و حافظ و ملامت کنندگان است . این کتاب با بیان ساده و شیرین نگارنده اش، سالی زیبا با غزل های دلنشین حافظ را برای خوانندگان رقم خواهد زد. 

برشی از کتاب 365 روز در صحبت حافظ:

حافظ از محبان خداست و به مصداق سخن مولانا که گفت: هر که عاشق دیدش معشوق دان کاو به نسبت هست هم این و هم آن دلبران بر بیدلان فتنه به جان جمله معشوقان شکار عاشقان خود نیز از محبوبان حضرت حق و از مستوران خیمه عزت اوست که چون سخنش در آن درگان مهر قبول یافت مقبول طبع مردم صاحب نظر گردید و مهرش در دل عارف و عامی بنشست: دلنشین شد سخنم تا تو قبولش کردی آری آری سخن عشق نشانی دارد.

مشخصات کلی کتاب 365 روز در صحبت حافظ:

نویسنده :حسین الهی قمشه‌ای 

انتشارات :سخن 

قطع : رقعی 

نوع جلد:گالینگور 

تعداد صفحه :853 

موضوع :شعر فارسی

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب ادبیات و شعر فارسی بر روی لینک نارنجی کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتاب هایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب 365 روز در صحبت حافظ:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب 365 روز در صحبت حافظ با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.