خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب روانشناسی و موفقیت / مردان مریخی، زنان ونوسی: چگونه روابط زناشویی خود را بهبود بخشیم

مردان مریخی، زنان ونوسی: چگونه روابط زناشویی خود را بهبود بخشیم



قیمت: ۱۵۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789644186387
  • جا‌ن گری
  • نشر آسیم

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی:

کتاب معروف و پر فروش مردان مریخی و زنان ونوسی MEN ARE FROM MARS & WOMEN ARE FROM VENUS، دکتر جان گری نویسنده کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی سال‌ها در زمینه اختلافات زوجین مطالعه کرده و از طریق تجربیاتی که به‌دست آورد، اقدام به نگارش این کتاب گرفت.

کتاب، مردان مریخی و زنان ونوسی یک حقیقت مهم در روابط زنان و مردان امروزی را حل می‌کند که «عدم ارتباط مؤثر» است. کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی جان گری به جای اینکه سرزنش خود را به یک شخص یا یک جنسیت معطوف کند، به تفاوت‌های ذاتی بین نحوه ارتباط زن و مرد می‌پردازد.

درباره کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی:

با توجه به خلقت متفاوت مرد و زن شرایط ایجاب می‌کند برای رسیدن یک آرامش نسبی این دو مخلوق، در کنار همدیگر باشند . اما این با هم بودن ممکن است در بعضی مواقع نه تنها نوید بخش آرامش نباشد بلکه پیام آور سختی ها و مشکلات عدیده ای نیز باشد . بنابراین توصیه می شود قبل از کنار هم قرار گرفتن یا حداقل توام با هم بودن مهارت های زندگی و مراحل شناخت از یکدیگر را فرا گیریم .

به عنوان نمونه : تفاوت های فکری و رفتاری در زن ها کاملا متفاوت با مردان هست . در شنیدن نوع آن ها فرق داشته و حتی در بیان خواسته ها و توقعات، در عشق‌ورزی و محبت کردن در حل بحران و مشکلات دو طرف متفاوت جلوه می‌کنند .

وقتی زن ومرد تفاوت‌هایشان را بشناسند وآنها را رعایت کنند عشق شکوفا می‌شود. نوع حل کردن مشکلات در مردان به صورت: تفکر و در زنان می‌تواند به شیوه‌ی: حرف و بیان باشد .

گاهی یک جواب نابجا از طرف مرد، زن را به هم می‌ریزد و همین طور یک امر و نهی مقتدرانه همه‌ی مرد و خصوصیاتش را زیر سوال می‌برد. اگر زنی از طرف همسر خود درک شود، بهتر وظایف زناشویی را انجام می دهد. وقتی مردان نمی توانند زن خود را درک کنند، از کوره در رفته و عصبانی می شوند ورابطه خراب می شود.

درک مرد از زن، می تواند فقط شامل همدردی و صحبت کردن و هم فکری باشد. نیاز به حرکت جدی و راهکار دادن مردان ندارد. دل‌خوری زن، با گوش کردن و بغل کردن و نوازش و کنارش نشستن به راحتی بر طرف میشود. به جای ترک کردن و عصبانی شدن، مرد می‌تواند در کنار زن مانده و به او حس زیبایی بدهد و توقع جبران هم نداشته باشد. از او مراقبت کند و محبت و درد دل کردن مرد برای زن خیلی مهم است و به او آرامش می دهد. مشکلات زندگی می‌توانند از سویی ، اسباب رنجش شود واز سویی به عشق و علاقه طرفین بیفزاید.

عشقی که ازش صحبت می‌کردیم چه شد؟! همین‌جاست! جان گری اول از هر چیز برایمان یک فرض را مطرح می‌کند و تا آخر هم به آن پایبند می‌ماند؛ این‌که زن‌ها و مردها اصلاً قرار نیست همدیگر را بفهمند، چون از دو سیاره‌ی متفاوت آمده‌اند! او از ما می‌‌خواهد فرض را بر این بگذاریم که اجداد مردها، در سیاره‌ی مریخ زندگی می‌کرده‌اند و اجداد زنان، در سیاره‌ی ونوس؛ یا همان زهره. این موجودات هزاران سال در سیاره‌ی خودشان، کاملاً تک‌بعدی و همراستا، مشغول زندگی بودند. عشق هنوز نه برای هیچ‌کدام دغدغه بود، و اصلاً برایشان تعریف شده بود. به این ترتیب، زن‌ها طبق برنامه‌ی اجدادی خودشان، به زیبایی، درددل، صحبت و مشاوره عادت داشته‌اند و مردها، کار و اهداف و تلاش شخصی را در اولویت هر چیزی قرار می‌داده‌اند. یک روز افرادی از مریخ به ونوس می‌روند و یک‌دل نه صد دل عاشق ساکنان آن‌جا می‌شوند! این‌گونه است که عشق در یک نگاه شکل گرفت و از افسانه، به زندگی واقعی بعضی از انسان‌ها آمد.

متنی از کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی:

«وقتی مرد می‌تواند بدون عصبانیت و ناامیدی به احساسات زن گوش دهد، مرد هدیه‌ای شگفت انگیز به زن می‌دهد. مرد هرچه بیشتر توانایی بیان داشته باشد، احساس شنیدن و فهمیدن بیشتری پیدا می‌کند و توانایی اعتماد بیشتر، پذیرش، قدردانی، تحسین، تأیید و تشویق مورد نیاز مرد را دارد.»

«مردان وقتی احساس نیاز می‌کنند، انگیزه می‌گیرند، در حالی که زنان وقتی عزیز واقع می‌شوند، احساس انگیزه پیدا می‌کنند.»

«وقتی زن و مرد بتوانند به اختلافات خود احترام بگذارند و آن‌ها را بپذیرند، عشق فرصتی برای شکوفا شدن خواهد داشت.»

«عشق احساسات حل نشده ما را به وجود می‌آورد. یک روز احساس می‌کنیم دوست داریم و روز دیگر ناگهان می‌ترسیم به عشق اعتماد کنیم. خاطرات دردناک ناشی از طرد شدن وقتی شروع می‌شوند که با اعتماد و پذیرش عشق شریک زندگی خود روبرو می‌شویم.»

«ما افراد بی‌نظیری هستیم که هر یک تجربه‌های منحصر به فردی خود را داریم.»

«اگر بخواهیم احساسات مثبت عشق، خوشبختی، اعتماد و قدرشناسی را احساس کنیم، در دوره‌ای نیز احساس خشم، غم، ترس و اندو خواهیم کرد.»

«اگر من بخواهم نیازهای خودم را با هزینه شریک زندگی خود برآورده کنم، مطمئناً ناراحتی، کینه و درگیری را تجربه خواهم کرد.

مشخصات کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی:

نویسنده: جان گری

انتشارات:آسیم

موضوع:روانشناسی زنان و ازدواج

قطع:رقعی

نوع جلد:شومیز

تعداد صفحه:362

قیمت وخرید کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی:

خرید آنلاین کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال  یک روزه در فروشگاه بوک دوک انجام می شود.