خانه / انواع کتاب / بازی فکری و ساختنی / بازی فکری و آموزشی / هوپا جالیز

هوپا جالیز



قیمت: ۵۶۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • فکرانه

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی بازی جالیز:

 در بازی جالیز با یک بازی کارتی رقابتی با تم اقتصادی سر و کار دارید. در این بازی دورهمی و خانوادگی بازیکنان با مدیریت و گسترش جالیزها و خرید کود و تراکتور تلاش می‌کنند تا با کیفیت‌ترین و گران‌ترین محصولات را بکارند و با فروش محصولات کسب و کار خود را رونق دهند. در بازی فکری جالیز باید نقش یک کشاورز حسابگر را ایفا کنید.

در بازی جالیز باید از امکانات و تجهیزات خود استفاده کنید و بهترین محصولات را بکارید و در زمان مناسب محصولات خود را برداشت و آنها را بفروشید و یا محصولات خود را با رقیبان خود معامله کنید. اگر اهل حساب کتاب کردن هستید و به کشاورزی علاقه دارید با خرید بازی جالیز تجربۀ یک بازی مهیج را در دورهمی‎‌های خانوادگی و دوستانه کسب کنید.

محتویات جعبه بازی جالیز شامل موارد زیر می‌باشد:

  • 156 کارت بازی
  • 12 کارت رویداد
  • 8 کارت راهنمای بازی
  • ۳۵ نشان
  • ۱۴ صفحه‌ی بازی
  • دفترچه قوانین بازی جالیز

نکات مربوط به کارت‌ها و تجهیزات بازی جالیز

کارت های محصولات: بازی فکری جالیز شامل 13 دسته از محصولات جالیزی می‌باشد که در مجموع 176 کارت هستند. هر دسته از این کارت‌ها شماره مخصوص به خود را دارند که نشان دهنده تعدادشان و میزان ارزش آن‌ها می‌باشد.

برخی از کارت‌های بازی جالیز همانند کارت فلفل قرمز، نخود فرنگی، بادمجان و گوجه فرنگی کارت‌های ارزشمندی هستند و راحت‌تر تبدیل به سکه می‌شوند. به عنوان مثال کارت فلفل قرمز یکی از ارزشمندترین محصولات جالیز می‌باشد که تنها 6 کارت از آن موجود است و به ازای کاشت و برداشت هر دو کارت، یک سکه به کشاورز تعلق می‌گیرد.

در مقابل برخی از کارت‌های بازی همانند خیار چمبر، سیب‌زمینی، پیاز، لوبیا چشم بلبلی کارت‌هایی هستند که تبدیل آن‌ها به سکه کمی زمان‌بر و دشوار است. به عنوان مثال به ازای کاشت و برداشت 4 کارت خیار چمبر یک سکه به کشاورز تعلق می‌گیرد.
در پایین هر کارت تعداد سکه‌هایی که به ازای هر چندتا کارت دریافت می‌شود، درج شده است.

بازی جالیز برای رقابتی کردن فضای بازی توکن‌های ویژه‌ کود و تراکتور و جالیز سوم را طراحی نموده است که باعث افزایش کیفیت بازی و سرعت عمل بازیکنان در کاشت و برداشت کارت ها می‌شود.

توکن‌های کود: در طول بازی هر بازیکن می‌تواند با پرداخت دو سکه یک کود خریداری کند و تنها بر روی یکی از جالیزهای خود قرار دهد. توکن کود سرعت رشد محصولات آن جالیز را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال اگر 3 کارت بادمجان و یک کود در جالیز باشد به هنگام برداشت 4 کارت بادمجان محسوب می‌شود. در واقع حضور کود در جالیز کم و کسری کارت‌های موجود در آن جالیز را به اندازه یک کارت محصول برطرف می‌کند.

این نکته قابل توجه است که برای اینکه کود بتواند کسری کارت محصول شما را رفع کند، باید حداقل دو کارت محصول در جالیز کاشته شده باشد. فراموش نکنید که در پایان بازی توکن‌های کود هیچ ارزشی ندارند و به ازای آن‌ها سکه‌ای دریافت نخواهید کرد.

 

توکن‌های تراکتور: هر بازیکن در طول بازی می‌تواند تنها یک توکن تراکتور خریداری نماید. با پرداخت دو سکه می‌توانید صاحب یک تراکتور در جالیز خود شوید. توکن تراکتور این امکان را به شما می‌دهد که در مرحلۀ کاشت 3 محصول در جالیز بکارید. علاوه بر این در پایان بازی تراکتور معادل یک سکه برای شما ارزش خواهد داشت.

جالیز سوم: بازیکنان برای توسعه جالیز خود و داشتن فضای بیشتر برای کاشت محصولات، در طول فرایند بازی می‌توانند با پرداخت سه سکه تنها یک جالیز خریداری نمایند. همچنین در پایان بازی جالیز سوم معادل دو سکه برای شما ارزش خواهد داشت.

نشان اعتبار: هر یک از بازیکنان یک نشان اعتبار ( کلاه) همرنگ با جالیز خود را دارند. شما می‌توانید از نشان اعتبار برای معامله با سایر کشاورزان استفاده کنید.

به عنوان مثال شما می‌توانید در مقابل دریافت نشان اعتبار کشاورز نارنجی، کارت محصول مورد نیازش را به او بدهید. نشان اعتبار کشاورز نارنجی این امکان را به شما می‌دهد، که در نوبت بازی کشاورز نارنجی زودتر از دیگران یکی ار کارت‌های رو شده در بخش بازار را بردارید. بعد از این کار باید نشان اعتبار را به کشاورز نارنجی بازگردانید.

از دیگر کارت‌های بازی فکری جالیز می‌توان به کارت‌های رویداد و توکن‌های برف، باران و اصلاح نژاد اشاره کرد که برای روش بازی پیشرفته جالیز طراحی شده‌اند.

آموزش بازی جالیز

در بازی کارتی اقتصادی جالیز هر بایکن جالیزهای خود را در اختیار دارد و در طول بازی تلاش می‌کند تا با کاشت و برداشت محصولات، درآمد بیشتری را بدست آورد. بازیکنان همچنین با معامله‌ی محصولات با همدیگر می‌توانند تعداد بیشتری از محصول را به فروش برسانند.

هرچه تعداد کارت‌های یک محصول در هنگام برداشت بیشتر باشد، سکه بیشتری نصیب بازیکن می‌شود، اما این بازی به همین سادگی نیست چرا که تعداد کارت‌های هر محصول محدود می‌باشند. ممکن است بیش از یک بازیکن در هر لحظه به دنبال کاشت آن محصول باشند.

در این بازی 13 دسته کارت‌ محصولات جالیزی داریم، کارت‌ها را با توجه نوع محصولات جدا می‌کنیم و بر اساس عددهاشون مرتب می‌کنیم. سپس به نسبت تعداد بازیکنان و با مراجعه به جدول راهنما در دفترچۀ قوانین بازی یک سری از کارت‌ها را جدا می‌کنیم و بقیه را به جعبه بر می‌گردانیم.

مثال: بازی 4 نفره جالیز با 105 کارت انجام می‌شود یعنی فقط از دسته کارت‌های شماره 7 تا 15 استفاده می‌کنیم، به عبارت دیگر دسته کارت‌های فلفل قرمز، پیاز، سیب زمینی و خیار چمبر از بازی حذف می‌شوند. در بازی 7 نفره تمام دسته محصولات را در بازی خواهیم داشت. 

مراحل بازی فکری جالیز 

بازی فکری جالیز دارای سه مرحله می‌باشد. در مرحلۀ اول یا کاشت، بازیکن باید کارت محصولاتی را در جالیزش بکارد. در مرحلۀ دوم یا بازار، بازیکن دو کارت محصول را برای کاشت یا معامله با دیگر بازیکنان رو می‌کند. در مرحلۀ سوم یا دریافت محصول، بازیکن کارت‌هایی را به دست خودش اضافه می‌کند. بازیکنان می توانند در هر زمانی در طول بازی محصولاتشان را به فروش برسانند.

 

مرحلۀ کاشت: در مرحلۀ کاشت بازیکن باید یک یا دوکارت ر از کارت‌هایی که در دست دارد در جالیزش قرار دهد. روی هر جالیز تنها یک نوع محصول ( محصولات مشابه) می‌شود کاشت.

این نکته قابل ذکر است که اگر بازیکنی در ابتدای نوبتش کارتی در دست نداشت، نیازی به کاشت محصول نیست. در صورت پُر بودن جالیز‌ها امکان کاشت محصول غیر مشابه با محصول موجود در جالیز وجود ندارد، با برداشت محصول و خالی شدن جالیز امکان کاشت مجدد محصول فراهم می‌شود.

مرحلۀ بازار: در مرحلۀ بازار بازی فکری جالیز بازیکن بعد از مرحلۀ کاشت، دو کارت از دسته کارت‌های محصول وسط میز برمی‌دارد و به رو وسط میز قرار می‌دهد. بازیکن می‌تواند دوکارت محصول رو شده را اگر امکانش هست در جالیز بکارد یا در غیر اینصورت با سایر بازیکنان معامله کند و یا حتی کارت را هدیه دهد.

تمام کارت‌هایی که در این مرحله معامله می‌شوند باید در جالیز کاشته شوند و نباید در دسته کارتها قرار گیرند.

 

مرحلۀ برداشت: در این مرحله بازیکنان باید 2 یا 3 کارت محصول را از دسته کارت‌های میز بردارد و در وسط میز قرار دهد. این نکته قابل توجه است که تعداد کارت‌هایی که در هر نوبت برداشت می‌شود به تعداد بازیکنان بستگی دارد. به عنوان مثال در بازی 3نفره و 4 نفره بازیکنان 2 کارت برداشت می‌کنند و در بازی 5 نفره به بالا بازیکنان در پایان هر نوبت خود 3 کارت برداشت می‌کنند.

قیمت و خرید اینترنتی بازی جالیز:

خرید آنلاین بازی جالیز با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر ایران از فروشگاه اینترنتی بوک دوک انجام میشود.