خانه / نوشت افزار و هنری / نوشت افزار / مداد نوکی و نوک / پنتر نوک اتود 0.5 2B

پنتر نوک اتود ۰.۵ ۲B



قیمت: ۲۴,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

توضیحات

معرفی و توضیحات پنتر نوک اتود 0.5 b2 :

یکی از مشکلاتی که می‌تواند مانع استفادۀ ما از مداد باشد، نیاز دائمی آن به تراشیدن و از بین رفتن عمر آن است. با استفاده از مداد نوکی، برخلاف مداد،  می توانید تا مدت های مدید بنویسید. مداد نوکی، این امکان را به شما می دهد تا با قرارداد مغزی جدید، بارها بنویسید. یکی از مغزی های مرغوب موجود در بازار،
پنتر نوک اتود 0.5 2B  است که با ضخامت 0.5 میلیمتری شما را در ترسیم خطوط ظریف ویک‌دست یاری می کند.پنتر نوک اتود 0.5 2B  به دلیل نرمی و روانی می تواند در نوشتن ها، تست زنی ،طراحی و ترسیم استفاده شود.

ضخامت همه نوک‌ها یکسان نیست. باید نوکی بخرید که به قطر نوشتاری اتودتان بخورد. پس به عددی که روی بدنه یا گیره اتودها می‌زنند دقت کنید. این عدد به میلی‌مترست و می‌تواند بین ۰٫۲ تا ۵٫۶ mm (میلی‌متر) متغیر باشد. هر ضخامتی کارایی خاص خودش را دارد. بنابراین منطقی‌تر است که برای خرید اتود اول به ضخامت نوکی که می‌خورد دقت کنیم. وقتی نوکی ضخامتش راست‌کارمان نباشد، اتودی را هم که خریده‌ایم بلااستفاده می‌گذارد. برخی ضخامت‌ها همه‌کاره و برخی دیگر صرفا برای مصارف خاص مناسب‌اند.

برای نوک اتود رایج‌ترین ضخامت‌ها شامل ۰٫۵ و ۰٫۷ mm است. این دو ضخامت همه‌کاره محسوب می‌شوند. نه خیلی نازک‌اند و نه خیلی کلفت. برای نوک‌های این ضخامتی تنوع اتود هم بالاست.

درجه سختی نوک اتود طبق سیستم اروپایی با ترکیب حرف و عدد تعریف می‌شود:

  • B: نوک‌های نرم با حرف B نشان داده می‌شوند. در این طیف از نوک‌ها نسبت گرافیت به رُس بیشتر است. هرچه عددی که به‌دنبال B می‌آید بزرگ‌تر می‌شود، نرمی و تیرگی نوک افزایش می‌یابد. نوک‌های طیف B اصطکاک کمتری با کاغذ ایجاد می‌کنند و روان‌ترند. اما در مقایسه با نوک‌های طیف H راحت‌تر لک می‌شوند. ولی درعوض به پاک‌کن بهتر جواب می‌دهند.
  • F و HB: اینها از لحاظ درجه سختی بین نرم و سخت قرار می‌گیرند. خصوصا HB برای نوشتن‌ گزینه مناسبی است. هم از وضوح کافی برخوردار است و هم کم لک می‌شود.
  • H: نوک‌های سخت را با حرف H نشان می‌دهند. در این طیف از نوک‌ها نسبت رُس به گرافیت بیشتر است. هرچه عددی که به‌دنبال H می‌آید بزرگ‌تر می‌شود، سختی نوک افزایش می‌یابد و اثر کم‌رنگ‌تری برجای می‌گذارد. نوک‌های طیف H ضدلک‌ترند و خطوط فوق‌العاده تمیزی ایجاد می‌کنند.

مشخصات پنتر نوک اتود 0.5 2b :

 

  • تعداد: 24 عدد
  • ضخامت: 0.5 میلی متر
  • درجه سختی: 2B

 

قیمت و خرید پنتر نوک اتود 0.5 2B :

خرید پنتر نوک اتود 0.5 2 B با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک روزه در فروشگاه بوک دوک انجام می شود .