خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / تاریخ فلسفه غرب4 - فلسفه در جهان جدید

تاریخ فلسفه غرب۴ - فلسفه در جهان جدید


کد محصول: ۱۴۴۰۸۱

قیمت: ۳۵۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786002535634
  • آنتونی کنی
  • نشر پارسه

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب تاریخ فلسفه غرب4:

اين اثر اصيل آنتونی كني كه در چهار جلد تاليف شده، بهترين تاريخ فلسفة غربِ4 تك‌ مؤلف از زمان تاريخ فلسفة كاپلستون است. 

درباره کتاب تاریخ فلسفه غرب4:

تاریخ فلسفه‌ی غرب 4 اثری چهار جلدی از آنتونی کنی است با عناوین: فلسفه‌ی باستان، فلسفه‌ی قرون وسطی، پیدایش فلسفه‌ی جدید و فلسفه‌ی جدید. این کتاب بهترین تاریخ فلسفه تک مولف بعد از تاریخ فلسفه فردریک کاپلستون شناخته شده است. کتاب تاریخ فلسفه‌ی غرب4، تاریخ نگاری رشد فکری تمدن غربی است و خواننده می‌تواند این روند را از زمان یونان باستان تا به امروز دنبال کند. در یونان باستان فیلسوفان در جست وجوی حقیقت جهان و انسان بودند و فلسفه در آغاز وجه تمایزی بین علم و الاهیات و عناصر اسطوره‌ای نداشت. کتاب کنی به درک فرهنگ و تمدن غرب و رفع سوءتفاهم‌ها و سردرگمی‌ها رایج در مواجه با این بخش از تمدن کمک قابل توجهی می‌کند.

کنی سعی کرده است تا همچون برتراند راسل قلمی رسا و جذاب داشته باشد. و چون فردریک کاپلستون مستند، معتبر و دقیق باشد. بسیاری از تحلیل‌ها و تفسیرهای نویسنده از نظریات فیلسوفان موجود در کتاب در نوع خود بدیع و ابتکاری است. و مخاطب را به راحتی جذب می‌کند. 

کتاب در بخش ابتدایی با نام از بنتام تا نیچه به سوداگری بنتام، نیچه، فلسفه اراده شوپنهاور همچنین ماتریالیسیم دیالکتیک داروین و انتخاب طبیعی و ...می‌پردازد. بخش دوم با عنوان از پیرس تا استراوسون به پیرس و پراگماتیسم، ایده‌آلیسم انگلیسی و منتقدانتش، ریاضیات، منطق و زبان از نگاه برتراند راسل همچنین رساله و فلسفه ویتگنشتاین اختصاص دارد. از فروید تا دریدا، منطق، زبان عناوین بخش سوم تا پنجم کتاب تاریخ فلسفه غرب 4 هستند. معرفت شناسی عنوان بخش ششم کتاب است که روش‌های علم، منطق، معرفت از طریق آشنایی و معرفت از طریق توصیف را بررسی می‌کند. آنتونی کنی در قسمت‌های مابعد الطبیعه، فلسفه ذهن و اخلاق به تحلیل‌های شوپنهاور و کی‌یر کگورد می‌پردازد. بخش دهم با نام زیبایی‌شناسی هم از بخش‌هایی است که با زیبایی و تراژدی، هنر و موسیقی در فلسفه توضیحاتی ارائه می‌کند. بخش یازدهم فلسفه سیاسی نام دارد و بخش پایانی با عنوان خدا در زیر‌بخش‌هایی به بررسی مرگ و حیات از نگاه فیلسوفان می‌پردازد.

برشی از کتاب تاریخ فلسفه غرب:

تمام اندیشمندانی که تا اینجا بررسی کرده‌ایم، همه اهل اروپا، آفریقای شمالی یا خاورمیانه بوده‌اند. قاره آمریکا که امروزه وطن بسیاری از تاثیرگذارترین فلاسفه جهان است، تا نیمه دوم قرن نوزدهم تقریبا از نظر فلسفی عقیم بود. جاناتان ادواردز (۵۸ – ۱۷۰۳)، الهیدان کالوین گرا و بنیامین فرانکلین (۹۰ – ۱۷۰۶) همه چیزدان روشنفکر، در حوزه‌های مختلف فلسفه، دست به مشارکت‌های عمیقی زدند. رالف والدو امرسون (۸۲- ۱۸۰۳) مقاله نویس آمریکایی در اوایل قرن نوزدهم، گونه‌ای از ایده آلیسم به نام تعالی گرایی ارائه کرد که مدت کوتاهی در ایالات متحده باب شد. اما چیزی که واقعا فلسفۀ آمریکایی را به بلوغ رساند، آثار چارلز سندرز پیرسه (۱۹۱۴ – ۱۸۳۹) بود.

پیرس فرزند یکی از اساتید پر ابهت ریاضیات دانشگاه هاروارد بود و در ۱۸۶۳ در همان دانشگاه در رشته شیمی با درجه ممتاز فارغ التحصیل شد.

مشخصات کتاب تاریخ فلسفه غرب:

نویسنده:آنتونی کنی

انتشارات:پارسه

موضوع:فلسفه

قطع:رقعی

نوع جلد:گالینگور

تعداد صفحه:496

قیمت و خرید کتاب تاریخ فلسفه غرب:

خرید آنلاین کتاب تاریخ فلسفه غرب با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک روزه در فروشگاه بوک دوک انجام می شود.